دسته: مدیریت بازرگانی

همه ما می‌خواهیم دقیق‌تر کار کنیم

نکات مدیریتی تبدیل داده‌های حجیم به اطلاعاتی هوشمند آیا بهره‌مندی از اطلاعات بیشتر واقعا چاره‌ساز است؟ سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بسیاری روزبه‌روز داده‌های بیشتری جمع‌آوری می‌کنند. درواقع، یک شرکت معمولی در طول دو سال فعالیت خود میزان داده‌های جمع‌آوری شده خود را دو برابر می‌کند. اما داشتن داده بیشتر الزاما خوب نیست. روشن است که اطلاعات ذاتا گنگ و مبهم هستند، از این رو داشتن اطلاعات بیش از اندازه اغلب نامعقول تلقی می‌شود.  به نظر جین راس مدیر و محقق بخش سیستم‌های اطلاعات پژوهشی در مرکز MIT، «تمامی اطلاعات اضافه درنهایت نوعی دردسر و حتی هزینه‌ای نامعقول محسوب می‌شوند». وی طی ... بیشتر بخوانید

با تجاری‌سازی ایده، بازارها را به هم بریزیم

  آته میتینن، کارآفرینی که هفت قله را فتح کرد نویسنده: Steve Coomber مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد منبع: London Business School فقط چند صد نفر در دنیا توانسته‌اند هفت قله از مرتفع‌ترین قله‌های هر قاره را فتح کنند. آته میتینن (Atte Miettinen) یکی از این صعود‌کنندگان است که در ژوئن ۲۰۱۲ اولین نفر از کشور فنلاند بود که توانست این هفت قله را فتح کند. برای بیشتر ما، سفر به دور زمین اگر غیرممکن نباشد، دست‌کم چشم‌انداز نگران‌کننده‌ای خواهد داشت؛ اما میتینن می‌خواهد مرز‌ها را درنوردد. زمانی ‌که او از قله‌ها صعود نمی‌کند، می‌توان او را در حال تلاش برای تسریع ... بیشتر بخوانید

چطور خودم را به بهترین نحو برندسازی کنم؟

چطور خودم را به بهترین نحو برندسازی کنم؟ پاسخ: دوست عزیز، برند شخصی تو معرف توست. وقتی شخصا در جایی حضور نداری که خودت را معرفی کنی، برند تو می‌تواند تو را معرفی کند.حساب کاربری تو در سایت لینکدین، بخش مهمی از برند شخصی‌ات است. اگر در این سایت عضو نشده‌ای و حساب کاربری نداری، عدم حضور تو در این سایت نیز می‌تواند بخشی از برند تو و معرف تو باشد. رزومه نیز یکی دیگر از اجزای برند شخصی است. کسانی که تو را می‌شناسند از تو ذهنیتی دارند که در گذر زمان و به واسطه معاشرت با تو شکل ... بیشتر بخوانید

ابزار تدوین استراتژی بهتر

مدل ۵P مینتزبرگ رویکرد شما برای تدوین استراتژی چیست؟ اغلب ما در تهیه و تدوین استراتژی‌ها در سطح اقداماتی از جنس برنامه‌ریزی متوقف می‌شویم. برای رفع این نقیصه، هنری مینتزبرگ با معرفی ابزار مدل ۵P که چهار مولفه دیگر غیراز برنامه‌ریزی (Plan) را هم دربرمی‌گیرد، به موفقیت استراتژی‌ها کمک می‌کند. معرفی ابزار  مولفه‌های اصلی مدل ۵P مینتزبرگ عبارت است از:  ۱٫ برنامه (Plan)  ۲٫ شگرد (Ploy)  ۳٫ الگو (Pattern)  ۴٫ موقعیت (Position) ۵٫ چشم‌انداز (Perspective)  با درک صحیح هر یک از Pها، می‌توانید استراتژی کسب‌وکار قابل قبولی با استفاده از نقاط قوت و توانایی‌های سازمان استخراج کنید. در این نوشتار ... بیشتر بخوانید

ترس ، مانع اصلی کارآفرینی و ریسک در بازاریابی

کارآفرینی و ریسک در بازاریابی ، همراه با تجربهای مثبت و منفی بسیاری است. احتمالاً ترس را بتوان یکی از احساسهای منفی دانست که به شکل فراوانی در کارآفرینها مشاهده می شود. این ترسها موجب می شود شک و تردید در افرادی که تصمیم گرفته اند کسب و کار تازه ای را راه اندازی کنند بیشتر شود و سردرگمی های زیادی را تحمل کنند. ممکن است کارآفرینها قبل از اینکه اقدام به راه اندازی کسب و کار جدید کنند انواع مختلف هراسها را تجربه کنند. بسیاری از این ترسها را می توان جزو ترسهای غیرمنطقی دسته بندی کرد ؛ چرا ... بیشتر بخوانید

استراتژیهای رونق بخشیدن به کسب و کارهای کوچک

این واقعیت را همه می دانند که جذب کردن مشتریهای جدید موجب بالا رفتن میزان فروش و در نتیجه سود بیشتر خواهد شد. اگر قصد دارید رونق کسب و کارتان را افزایش دهید باید جذب مشتریان جدید جزو برنامه های جاری و پایدار شما باشد. هر نوع فعالیت و کسب و کاری که داشته باشید همیشه باید به دنبال جذب مشتریهای جدید باشید. در این میان همیشه کسب و کارهای کوچک هستند که با مشکل جذب مشتریهای جدید دست و پنجه نرم می کنند. برای کسب و کارهایی که چندان شناخته شده نیستند و توان رقابت با کسب و کارها ... بیشتر بخوانید

اول بودن در بازار مهمتر است یا بهتر بودن ؟ (به چالش کشیدن یک عقیده نادرست)

اگر از شما بپرسند بهترین شرکتی که نوشابه تولید می کند کدام است ؟ یا بهترین تولید کننده محصولات ورزشی در بازار کیست ؟ یا بهترین شرکت خودروسازی کدام هست ؟ مطمئناً نام شرکت کوکاکولا ، نایک و بنز را بر زبان خواهید آورد. بنابراین اگر شما به عنوان یک شرکت نوپا تصمیم بگیرید در این زمینه ها فعالیت کنید حتماً به این فکر می کنید که بهترین محصول را در این زمینه ها تولید کنید ، اما باید بگوییم که متاسفانه موفق نخواهید شد ؛ زیرا قبل از شما ، همه این شرکتهای بزرگ به این موضوع فکر کرده ... بیشتر بخوانید

چالشهای بازاریابی و قیمت گذاری محصولات فرهنگی و هنری

بازاریابی و فروش محصولات فرهنگی و هنری موضوع این مقاله کوتاه است. محصولات فرهنگی و هنری یکی از دشوارترین محصولات در بازاریابی و فروش هستند. علت آن هم این است که عوامل بسیار زیادی وجود دارد که بر رفتار مصرف کننده ها نسبت به این محصولات اثر می گذارد و با محصولات و کالاهای دیگر کاملاً متفاوت هستند. از طرفی ، نگرشهای افراد به ویژه ایرانیان نسبت به این محصولات با سایر کشورها متفاوت است.  به عنوان مثال ، در ایران کمتر افرادی وجود دارند که در سبد خرید آنها ، محصولات فرهنگی و هنری جایگاه اختصاصی برای خود داشته ... بیشتر بخوانید

بازاریابی درون گرا (Inbound Marketing ) و مزایای آن

موضوع این مطلب کوتاه بازاریابی درون گرا یا Inbound Marketing و کاربردها و مزایای آن می باشد. اگر به شما بگویند بازاریابی را تعریف کنید یا در بازاریابی چه فعالیتی انجام می شود ؟ قطعاً بسیاری از شما به این نکته اشاره می کنید که در بازاریابی از پیامهای تبلیغاتی برای معرفی محصول یا خدمات استفاده می شود. این تعریف یا شناختی که اکثر افراد از بازاریابی دارند ، همان بازاریابی سنتی است. اما در سالهای اخیر شیوه بازاریابی و هدف پیامهای تبلیغاتی بسیار متحول شده است. در اینجا با یکی از شیوه های جدید در بازاریابی که همان بازاریابی ... بیشتر بخوانید

با چه رفتارهایی می توانیم احساس خوب به مشتریان منتقل کنیم؟

برای همه فروشنده ها مهم است که مشتریان از آنها راضی باشند. رضایت مشتریان یعنی زنده و پویا بودن هر کسب و کاری. برای همین است که در بسیاری از کسب و کارها همیشه به فکر این هستند که بدانند رفتار صحیح با مشتریان چه رفتاری است که بتوانند انگیزه کافی در مشتریان را ایجاد کنند یا آن را بالا ببرند تا بتوانند به ادامه ارتباط خود با مشتریان خوش بین باشند. در این مقاله به رفتارهای صحیحی که لازم است فروشنده ها با مشتریان داشته باشند می پردازیم. یک) با او یک دوست باشید نه فروشنده به نظر مشاوره ... بیشتر بخوانید