این روزها بهرهوری در ایران یک اصطلاح مد روز شده است.مدیران طراز اول و اقتصاددانان به امر بهرهوری بدان دلیل توجه دارند که تصور میکنند این حرکت با سلامت کلی اقتصاد ملی بهویژه با کنترل تورم،رشد اقتصادی،رقابت خارجی و تعادل پرداختها ارتباط تام دارد.مدیران سازمانهای بزرگ از آنجایی که احساس میکنند بهرهوری بهعنوان یک شاخص و یک معیار،کارآیی سازمان آنان را به خوبی نشان میدهد،به آن عنایت دارند. شروع استفاده از کلمه بهره وری در فرهنگ اقتصادی مربوط به دو قرن قبل است. در بسیاری از نقاط جهان، بویژه در کشورهای صنعتی بهره وری به عنوان یک طرز فکر و ...
بیشتر بخوانید
آته میتینن، کارآفرینی که هفت قله را فتح کرد نویسنده: Steve Coomber مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد منبع: London Business School فقط چند صد نفر در دنیا توانستهاند هفت قله از مرتفعترین قلههای هر قاره را فتح کنند. آته میتینن (Atte Miettinen) یکی از این صعودکنندگان است که در ژوئن ۲۰۱۲ اولین نفر از کشور فنلاند بود که توانست این هفت قله را فتح کند. برای بیشتر ما، سفر به دور زمین اگر غیرممکن نباشد، دستکم چشمانداز نگرانکنندهای خواهد داشت؛ اما میتینن میخواهد مرزها را درنوردد. زمانی که او از قلهها صعود نمیکند، میتوان او را در حال تلاش برای تسریع ...
بیشتر بخوانید
مدیران ارشد در اعمال مسوولیتهای نظارت بر نوآوری در شرکتها چه نقشی دارند؟ پروفسور جین فیلیپه دچامپس در این مقاله ۶ حوزهای را که برای سازماندهی و تحریک نوآوری ضروری هستند، تعریف میکند. این حوزهها روش اعمال و حفظ نوآوری توسط سازمان را مقید به شرایطی کرده و به همین دلیل جزو وظایف اصلی نظارت بر نوآوری تیم مدیریت ارشد هستند. اگر برای تولید محصولات یا خدمات جدید رقابت میکنید، شرکت شما لزوما سازمان و سیستم توسعه محصول جدید را در اختیار دارد. مدیریت، بهعنوان بخشی از این سیستم مسوولیتهای کارکردی و فرآیند را برای برنامهریزی، طراحی، تولید و معرفی ...
بیشتر بخوانید
سازمان ها برای انجام فرایندهای درون سازمانی خود به سیستم های مدیریت دانش اعتماد می کنند. کارمندان باید به اسناد دسترسی پیدا کنند. تیم ها نیاز به همکاری دارند و بخشها باید سیاستها و فرمها را به راحتی به اشتراک بگذارند. اگر تا به حال از نرم افزار مدیریت دانش منسوخ استفاده کرده اید ، می دانید که چگونه می تواند سازمان شما را عقب نگه دارد . فراتر از میز و کامپیوتر و شاید موجودی کالا ، ارزش یک کسب و کار مجموع دانش افرادی است که در آنجا کار می کنند. در هر سازمانی ، صرف نظر از ...
بیشتر بخوانید
برندسازی برای بنگاههای کوچک و متوسط ایجاد حس اعتماد در مشتری نوشته: جیمز هاموند ترجمه: مهدی سریرچی بخش ششم چقدر در صحبت کردن با مشتریان و شنیدن حرفهای آنها مهارت دارید؟ شاید باورتان نشود که خدمات به مشتریان اصلیترین عامل متمایزکننده بنگاه است. امروزه حجم عظیم و متنوعی از تکنولوژیهای گوناگون در اختیار شرکتها قرار دارد. از نرمافزارهای مدیریت ارتباط با مشتری که به صورت عمومی در بازار عرضه میشوند تا سیستمهایی که به سفارش و مطابق با نیاز و اهداف اختصاصی یک بنگاه خاص طراحی میشوند. همین امر موجب شده تا این تصور پدید آید که در حال ...
بیشتر بخوانید
کتابهای مرتبط با کسبوکار، مجلهها و وبلاگها پر از انواع تکنیکها و توصیهها درباره نحوه ارائه فیدبک به افراد هستند، اما برای ارائه فیدبک به کل تیم چه راهکاری وجود دارد؟چه نوع نقد سازندهای برای کل گروه مناسب است؟ چه میزان از این کار افراط محسوب میشود؟ همکاران چگونه میتوانند نقش سازندهای در این امر داشته باشند؟ افراد خبره چه میگویند ماری شاپیرو بهعنوان استاد رفتار سازمانی در کالج سیمونز و یکی از نویسندگان مجله هاروارد معتقد است، ارائه فیدبک تنها وظیفه رهبر گروه نیست. او میگوید «امکان ندارد کسی بتواند همه مسوولیتها را خود برعهده بگیرد؛ چرا که یک ...
بیشتر بخوانید
پذیرش دوره های MBA و DBA در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران آغاز شد. مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید): پرتال دانشگاهی کشور Iran University Portal : آخرین مطالب اخبار دانشگاهی کشور – mba
قانون پارکینسون مفهومی رایج در مدیریت است و نام آن از نام تاریخدان انگلیسی سیریل پارکینسون گرفته شده که در سال۱۹۵۵ در مقالهای طنزآمیز در مجله اکونومیست به آین قانون اشاره کرده است. وقت بیشتر= اتلاف وقت بیشتر کارمند بیشتر= بیکاری بیشتر دخل بیشتر= خرج بیشتر اصل اول: وقت بیشتر= اتلاف وقت بیشتر قانون پارکینسون می گوید کار طوری گسترش می یابد که زمان داده شده را پر کند یا به عبارتی می گوید کار به اندازه ی زمانی که برای انجام آن وجود دارد ادامه می یابد.یک مثال برای درک بهتر: قانون پارکینسون می گوید اگر برای انجام پروژه ای یک هفته وقت ...
بیشتر بخوانید