چگونه می توانیم نگرش مشتریان را تغییر دهیم؟

در هر کسب و کاری ، چه بزرگ یا در حد خرده فروشی ، نگرش مشتریان نسبت به آن کسب و کار ، نقش مهمی در میزان فروش کالا یا جلب مشتریان دارد.

ذهنیتی که برای مشتریان ایجاد می شود از جمله مهمترین عواملی است که تمامی جنبه های کسب و کار را تحت تأثیر قرار می دهد و می تواند این بخشها و  جنبه های مختلف را به هم مرتبط کند. از نظر مشاوره بازاریابی برای اینکه بتوانیم ذهنیت مثبتی برای مشتریان ایجاد کنیم یا بتوانیم ذهنیت موجود را بهبود بخشیم ، باید بدانیم که چه عواملی می تواند در ایجاد چنین ذهنیتی نقش داشته باشد. در کل می توان گفت ، تمامی اقدامات یک شرکت یا یک خرده فروشی می تواند برای مشتریانشان یک عامل جذب کننده یا برعکس یک عامل دفع کننده باشد. در ادامه این مقاله ، مشاوره بازاریابی به عواملی می پردازد که می توانند در نگرش مشتریان اثر گذار باشند.

یک) نام برند یا مرکز فروش

هر نامی که شما برای برند یا فروشگاهتان انتخاب کنید ، اولین عاملی است که با مخاطبان خود رابطه برقرار می کند. علاوه بر اینکه معرف کالا و خدمات شماست بلکه از جمله عوامل بسیار مهمی است که می تواند یک احساس یا عاطفه و نگرشی را در مشتریان شما ایجاد کند. سعی کنید علاوه بر اینکه نامی را انتخاب می کنید که متناسب با محصول یا خدمات شماست بلکه توانایی جلب مشتری را نیز داشته باشد.

دو) ظاهر فروشگاه

ظاهر شرکت یا فروشگاه شما نیز از جمله عواملی است که می تواند در جلب مشتریان و ذهنیت آنها نسبت به شما تأثیر داشته باشد. در صورتی که ظاهر فروشگاه یا شرکت شما غیر جذاب ، نامرتب یا حتی در مکانی دور افتاده از خیابهای اصلی و در نتیجه دسترسی نسبت به آن سخت باشد می تواند ذهنیت مشتریان نسبت به فروشگاه شما را تغییر داده و موجب افت موقعیت آن شود.

سه) ساختمان

سعی کنید ساختمانی که برای شرکت یا فروشگاه خود انتخاب می کنید ساختمان مناسبی باشد. زیرا ساختمان محل کار شما یا فروشگاهتان هر چه قدر بهتر باشد می تواند نگرش مشتریان را نسبت به شما بهبود بخشد.

چهار) کالاهای پشت ویترین و داخل قفسه ها

یکی دیگر از عواملی که از نظر مشاوره بازاریابی و فروش می تواند در نگرش مشتریان شما تأثیر داشته باشد ، کالاهایی است که آنها را پشت ویترین خود چیده اید. بی دلیل نیست که تا این حد برای طراحی ویترینها و یا کالاهایی که پشت ویترین قرار می گیرند در برخی از فروشگاه ها هزینه های بالایی صرف می کنند ؛ زیرا ویترین شما به نوعی معرف شما و محصولتان است و می تواند مولفه های جذابیت را به خوبی برای مشتریانتان ایجاد کند.

پنج) خدمات برای مشتریان

ارائه خدمات مختلف و متناسب امروزه به عنوان یکی از ابزارهای ایجاد مزیت رقابتی می باشد. بنابراین ، لازم است شما نیز به فکر این باشید که خدماتی را برای مشتریان خود ارائه دهید که موجب جلب نظر آنها نسبت به شرکت یا فروشگاه شما شود یا اینکه نگرش آنها نسبت به شما بهبود یافته یا مثبت گردد.

در نهایت ، نکته ای که قابل ذکر است این است که هر نگرش و ذهنیتی که برای مشتریانتان ایجاد کرده باشید از جمله عوامل مهم در ارتقاء یا تضعیف موقعیت شما در بین رقیبانتان می باشد. حتی این نکات در میان روش های بازاریابی اینترنتی شما هم می تواند باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره بازاریابی اینترنتی به این صفحه مراجعه نمایید.