تکنیکهای برنامه ریزی برای سفرهای کاری و یافتن مشتریان جدید

تصور بسیاری از افراد این است که به دلیل افزایش تکنولوژی ها و شبکه های گسترده برای برقراری ارتباط با مشتریان در بازاریابی ، دیگر نیازی نیست که به صورت حضوری به دنبال مشتریان و برقراری رابطه با آنها باشیم.

باید بگوییم که این تصور ، کاملاً اشتباه است. هر اندازه هم که شبکه های مختلف ارتباطی و فناوریهای جدید گسترش پیدا کرده باشند باز هم شما نیاز دارید که مشتریانتان را از نزدیک ملاقات کنید و برای یافتن مشتریهای جدید به نقاط مختلف سفر کنید. در سفرهایی که برای یافتن مشتریان جدید خواهید داشت ، ممکن است مشکلات فراوانی برای شما پیش بیایید. بهترین راه برای پرهیز از این مشکلات این است که برای این سفرهای خود برنامه ریزی کنید. برای تهیه یک برنامه مناسب برای سفرهای تجاری و کاری لازم است نکات زیر را رعایت کنید.

یک) قرار ملاقات را مشخص کنید

از نظر مشاوره بازاریابی قبل از مراجعه به محل جغرافیایی مورد نظرتان ، قرار ملاقات را با صاحبان کسب و کارها یا مشتریان خود تعیین کنید. این کار موجب می شود شما با برنامه از پیش تعیین شده و بدون از دست دادن زمانتان با مشتریانی که مد نظرتان هستند صحبت و مذاکره کنید. همچنین در صورتی که قرار ملاقات را از پیش تعیین کنید به کار شما رسمیت بیشتری داده می شود و هم شما و هم طرف مقابلتان می توانید خودتان را برای این ملاقات آماده کنید.

دو) اطلاعات کسب و کارتان را به روز رسانی کنید

قبل از دیدار با مشتریان و سفر کاریتان ، سعی کنید اطلاعاتی که در زمینه کسب و کار خود دارید را به روز رسانی کنید. این کار به شما کمک می کند تا با نگاه جامع تر و مطمئن تری به دیدار مشتریان بروید و هنگام ارائه اطلاعات و معرفی خودتان با دست پر با آنها مواجه شوید و تسلط خود بر امور و شغلتان را نشان  دهید.

سه) نیازهای مشتریان بالقوه را شناسایی کنید

بهتر است قبل از آغاز مسافرت بازاریابی خود ، اطلاعات کاملی از مشتریان بالقوه ای که در سفر خود با آنها مواجه خواهید شد به دست آورید تا هنگام ملاقات با آنها بتوانید به نیازها و درخواستهای آنها پاسخ داده و قراردادهای کاری خوبی را ببندید. معمولا از تکنیک های بازاریابی انبوه برای چنین شرایطی می توان بهره برد.

چهار) تنظیم نحوه ارائه کالا و خدمات برای مشتریان

راهها و چگونگی نحوه خدمات و کالای خود را برای مشتریانی که برای اولین بار با آنها مواجه خواهید شد از قبل تعیین و تنظیم کنید. سعی کنید در این کار حتماً ویژگیهای جغرافیایی و مشتریان جدید خود را در نظر بگیرید.

پنج) ابزارهای مورد نیاز خود را تهیه و آماده کنید

یادتان باشد برای اینکه بخواهید در مکانهای جدید و مسافرتهای کاری خود با مشتریانتان ارتباط برقرار کنید یا به دنبال مشتریان جدید باشید به برخی ابزارها و وسیله ها نیاز خواهید داشت. پس بهتر است قبل از مسافرت ، تمامی ابزارهایی که ممکن است نیاز داشته باشید را مشخص و تهیه کنید.

شش) ساعتهای ورود و خروج خود به محل مورد نظر را چک کنید

در سفرهای کاری بازاریابی ممکن است بسیاری از زمانها در اختیار شما نباشد. به عنوان مثال ، در صورتی که از هواپیما برای سفر استفاده می کنید ممکن است پرواز شما تأخیر داشته باشد یا ساعت رسیدن به مکان مورد نظر شما با قرار ملاقاتتان تداخل داشته باشد. پس همگی این زمانها را از قبل دقیقاً چک کنید تا به موقع در محل و زمان قرار ملاقات خود حاضر باشید.


موضوعات مرتبط

۳ تاکتیک بازاریابی کوچک برای شرکت های بزرگ به منظور جذب مشتری جدید

۴ خصوصیت مشتریان نسل جدید

تفاوت های بازاریابی در مشتریان نسل جدید و آینده

به جای تقلید از کارهای قبلی ، به فکر ایجاد بازارهای جدید باشید!

چگونه می توان مشتریان بالقوه را به مشتریان واقعی تبدیل کرد؟

آشنایی با ۱۰ شکل جدید بازاریابی

عوامل تأثیر گذار بر تصمیم مشتریان

مشتری مداری چه ابعاد اجرایی دارد و چگونه مشتری مداری پیاده کنیم