راهکارهای عملی برای ریکاوری اقتصادی پس از رکود

ریکاوری های پس از رکود اقتصادی ، شامل اقدامات و انتظاراتی است که در شرایط جدید به وجود می آید.

موضوع بازاریابی در دوران رکود را در گذشته گفتیم. هم اکنون به بازاریابی پس از این دوره می پردازیم. اقداماتی که لازم است پس از دوره رکود انجام دهید و انتظاراتی که از شما می رود ، با آنچه که قبل از رکود بوده است متفاوت است. ریکاوری مجدد ، یک تغییر پیش پا افتاده و ساده ای نیست ، بلکه لازم است اقدامات سنجیده و اضطراری انجام دهید تا بتوانید به حیات خود ادامه دهید. از جمله راهکارهایی که می توانید در این شرایط اتخاذ کنید شامل موارد زیر است:

یک) اولویتهای خود را تغییر دهید

از نظر مشاور بازاریابی در شرایط بحرانی و شرایطی که پس از رکود فعالیت می کنید برای اینکه بتوانید در بازار باقی بمانید باید اولویتهای خود را تغییر دهید. سعی کنید اولویتهایی که برای بقای شما حیاتی هستند را حفظ کرده و بقیه را تا رو براه شدن اوضاع به تعویق اندازید.

دو) کاستن فعالیتهای اقتصادی

برای اینکه ضرر زیادی را متحمل نشوید لازم است برخی از فعالیتهای اقتصادی قبل از رکود خود را رها کنید و به بخشی از آنها بپردازید ، زیرا پیگیری تمامی فعالیتهای اقتصادی قبلی شما نیاز به سرمایه زیاد و حمایت های فراوانی دارد که در این شرایط امکان آن برای شما وجود ندارد.

سه) از کارکنان خود برای همکاری و همدلی کمک بخواهید

ارتباط همدلانه و دلسوزانه در هر مجموعه ای می تواند آن مجموعه را نجات دهد. بهتر است در این شرایط کارکنانی که برای شما کار می کنند احساس مسئولیت و همدلی بیشتری را با شما داشته باشند. به عنوان مثال ، برخی از شرکتهای معتبر و صاحبان مشاغل مشهور ، پس از اینکه از دوره رکود خارج شدند برای اینکه بتوانند توان قبلی خود را پیدا کنند از کارکنانشان خواستند تا به مدت نیم سال یا یک فصل ، حقوق آنها با فاصله و تأخیر یک هفته ای واریز شود.

چهار) تحقیق و توسعه را گسترش دهید

در هر مجموعه و شرکتی ، یکی از بخشهای مهم و حساس آنها ، بخش تحقیق و توسعه است. بهتر است این بخش از شرکت خود را فعال تر از قبل اداره کنید و سرمایه کافی برای تحقیق را در اختیار آنها قرار دهید. شما می توانید برخی از بخشهای نه چندان ضروری خود را به حالت تعلیق در آورید تا سرمایه لازم برای اداره این قسمت را به دست آورید ؛ ولی همیشه باید به خاطر داشته باشید که این قسمت از فعالیتهای شما بسیار حیاتی است و همچنان باید با انرژی چند برابر به حیات خود ادامه دهد.

پنج) استقبال از فعالیتهای بازاریابی جدید و ایده های نو

برای ریکاوریهای بعد از رکود بهتر است از برخی از فعالیتها حمایت بیشتری داشته باشید. به عنوان مثال ، فعالیتهای بازاریابی جدید در شرایط پس از رکود می تواند شما را از حالت رکود به سرعت خارج کند همچنین استقبال از تفکرات و ایده های نو و خلاقانه که مناسب این دوران باشند می توانند ابزارهای مفیدی برای نجات شما از این شرایط باشند.

شش) کمتر خطر کنید

در شرایط پس از رکود و زمانی که در حال ریکاوری اقتصادی هستید ، بهتر است دست از برنامه های پر خطر و ریسکهای بالا بکشید. زیرا تجربه ریسک در این شرایط در صورتی که موفقیت آمیز نباشد می تواند عواقب منفی زیادی برای شما داشته باشد. بهتر است در این دوران ، بسیار سنجیده و با برنامه ریزی عمل کنید و فعالیتهایی که کمترین خطر و ریسک را دارند در اولویت قرار دهید.


موضوعات مرتبط :

بازاریابی و تبلیغات در دوران رکود و تورم

اهمیت نگاه مدیران به تحولات کلان بیرونی

۸ روش بازاریابی در شرایط بحران مالی

کلاه گشادی که افرادی که چک می دهند بر سرشان می رود