ارائه راهکار برای چالش تعیین قیمت محصول جدید

کاملاً مشخص است که اولین چیزی که بعد از تولید محصول ، ذهن تولید کنندگان را به خود مشغول می کند ، تعیین قیمت مناسب برای آن است.

قیمت از جمله مولفه های بسیار مهمی است که در میزان فروش بالا یا پائین کالا نقش بسیار مهمی دارد. این اهمیت تا حدی است که ممکن است کالایی با کیفیت بسیار پائین با اینکه خرید آن برای مشتریان سودمند نیست ولی به ظاهر فریب قیمت پائین آن را می خورند و آن را می خرند. بنابراین ، می توان به خوبی به این مسئله مهم پی برد که از جمله موارد مهم در فروش کالا ، میزان قیمت آن است. محصولی که به تازگی تولید شده است نیاز دارد تا قیمت مناسبی را برای آن انتخاب کنید. معرفی محصول شما مرحله اولی است که پس از تولید کالا یا محصولتان به آن می پردازید ، تعیین قیمت از جمله مسائلی است که در این مرحله نیز می تواند کمک بسیاری کند و محصول شما را به مشتریان معرفی کند. پس بهتر است نکات مشاوره بازاریابی زیر را در تعیین قیمت محصولتان ، مد نظر قرار دهید.

یک)  قیمت پائین برای محصولتان تعیین کنید

از آنجا محصول شما در مرحله معرفی به بازار و مشتریان است ، بهتر است شما قیمتی تقریباً پائین را تعیین کنید. برخی از شرکتها مرتکب اشتباه می شوند و ممکن است بالاترین قیمت را برای محصول خود تعیین کنند. برای اینکه شما در این مرحله ، مطمئن باشید که محصولتان با استقبال مشتریان مواجهه می شود و می تواند بخشی از بازار را به دست آورد ، مجبور هستید تا قیمت کمتری را برای آن مشخص کنید. محصولی که هنوز در بازار شناخته شده نیست و کسی از کیفیت آن اطلاعی ندارد ، فقط بر حسب قیمت و ظاهر آن است که مشتریان ترغیب به خرید می شوند. پس بهتر است شما این اشتباه را مرتکب نشوید. در ابتدای راه ، قیمت پائینی برای محصول خود انتخاب کنید و پس از آنکه به خوبی شناخته شد و میزان مناسبی از بازار را به دست آورد می توانید با توجه به کیفیت محصولتان یک قیمت واقعی برای آن تعیین کنید. قیمت پائین محصول تازه معرفی شده به بازار موجب می شود که مشتریان بر حسب آزمایش کردن و امتحان کردن محصول آن را خریداری کنند.

دو) دست از رقابت بردارید

در این مرحله از نظر  مشاوره بازاریابی ، شما فقط باید سعی کنید از طریق قیمت مناسب و آزمایشی که برای محصول خود انتخاب کرده اید آن را به بازار معرفی کنید. پس دست از رقابت بردارید و به این قسمت از قضیه فکر نکنید. وقتی محصول شما به دست مشتریان برسد و از آن رضایت داشته باشند ، کم کم بر میزان فروش شما افزوده می شود و در این مرحله است که می توانید بر قیمت محصولتان بیافزایید. در این مرحله ، شما اصلا مجبور نیستید که با رقیبانتان به رقابت بپردازید. حتی در برخی از مواقع شما لازم است نمونه های رایگانی از محصولتان را در اختیار مشتریان قرار دهید تا آنها در خصوص استفاده از محصول شما تجربه کسب کنند و ترغیب به خرید و تهیه آن شوند.

سه) تبلیغ کردن

از نظر  مشاوره بازاریابی ، در این مرحله که محصول شما در ابتدای ورود به بازار است باید از روشهای مختلف برای تبلیغ و ترویج آن در بازار استفاده کنید. قیمت محصول شما از جمله گزینه هایی است که می توانید در تبلیغات استفاده کنید. تهیه آسان و کم هزینه آن می تواند به مشتریانتان نشان دهد که محصول شما چه مزیتهایی دارد.


موضوعات مرتبط :

روش های قیمت گذاری محصولات و خدمات

راهکار افزایش قیمت محصولات در زمان افزایش قیمت دلار چگونه باید باشد؟

جنگ قیمت در بازاریابی و روش های مقابله با آن