بررسی اثرات بازاريابي رابطه اي و تأثيرآن بروفاداري مشتريان شركت بيمه عمركارآفرين شهرستان اميديه

تاریخ درج مقاله : امروز , 17 آذر 1392

نویسنده :

محمدرضا عباسی لرکی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی
گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد یزد، یزد، ایران

Mr.abasi74@gmail.com

 TMBAچکیده :
فرایند ایجاد حفظ وتوسعه روابط تجاری سودمند بامشتریان ودیگر ذینفعان بگونه ای که اهداف همه شرکا را برآورده سازد،را بازاریابی رابطه مند گویند و بهترین استرتژی حفظ مشتریان خود وایجادروابط می باشد.هدف این مقاله رابطه علت معلول میان انواع بازاریابی رابطه ، کیفیت خدمات و کیفیت ارتباط و خدمات مشتری و نیازها مشتری به وفاداری مشتری است.نمونه آماری این تحقیق ازمشتریان بیمه کارآفرین می باشد وروش تحقیق پرسشنامه وروش تحلیل داده ها ازمدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است.نتایج نشان می دهد که دربیمه عمرکارآفرین امیدیه بازاریابی رابطه ای،تاثیر معناداری بر وفاداری مشتریان داشته است.

واژگان کلیدی : بازاریابی رابطه ای ، کیفیت خدمات ، کیفیت رابطه ، وفاداری مشتری،قابلیت خدمات رسانی به مشتری

مقدمه :
امروزه شركتها با اصول بازاريابي دريافته اند كه عوامل توليد، فروش و كيفيت كالا اهميت خود را داشته و همانند دامنه يك كوه مي باشد و اين مشتري و نيازهاي آن است كه در رأس قله قرارمي گيرد و شرايط و ارتباط و مطالعات ارتباطي بسيارحائز اهميت است.خدمات امنيتي و مراكز تماس مستقيم نيازتعامل مكرر با مشتريان و نمايندگان خدمات مشتري در اين مراكز نياز به ارائه هاي مختلف خدمات پس از فروش با توجه به خواسته هاي مشتري است و همچنين ارتباط تنگاتنگ بازاريابي رابطه مند و تمايل به ايجاد ارتباط با مشتري جهت دستيابي به وفاداري مشتري و شناسايي نيازهاي مشتري و بالا بردن كيفيت خدمات است.يكي از دلايل توجه به مشتريان وفادار، سودآوري بيشترو كاهش هزينه هاي بازاريابي است. به همين دليل امروزه شركت ها درجستجوي اطلاعات هستند كه بتوانندمشتريان را نسبت به سازمان وفادارسازند.يكي ازاين موارد، نفوذ در رابطه مشتري با سازمان براي درك بهتر نيازها و ارايه محصولات و خدمات رضايت بخش به آنها مي باشد.
بيمه عمرنوعي ازبيمه است كه شما مي توانيد با پرداخت مبلغي بصورت ماهيانه، سه ماه ، شش ماهه ، ساليانه و يا يكجا و مدت انتظاري ( بيش از 5 سال ) علاوه بردريافت سرمايه اي قابل توجه بعنوان اصل و سود از امتيازات زيادي برخوردارشويد. به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، درحال حاضر در دنيا اكثرمردم كشورهاي توسعه يافته و يا درحال توسعه بيمه عمر استفاده كرده و از مزاياي آن بهرمند مي شونداما متأسفانه در كشورما درصد خيلي كمي از مردم با اين نوع بيمه آشنايي دارند و استفاده مي كنند .
در مقاله حاضر بازاريابي رابطه مند با استفاده از روش دو بيسي متغيرهاي اعتماد،تعهد، ارتباطات و مديريت تعارض را به عنوان متغيرهاي پيش بيني كننده وفاداري مشتري در بيمه عمركارآفرين اميديه مورد مطالعه قرارمي دهدوهمچنین بررسی تاثیر عواملی همچون کیفیت رابطه،کیفیت خدمات،قابلیت خدمات رسانی به مشتری وتوانایی تشخیص نیازمشتری با وفاداری مشتریان شرکت بیمه عمر رامورد بحث قرار می دهد .

 

دانلود مقاله با لینک مستقیم

در صورت عدم امکان دانلود کلیک راست کرده و Save Target As  را انتخاب کنید.