بررسی رابطه ابعاد عملکردی مديريت ارتباط بامشتری((CRM وپيامدهای آن درسازمان ها

تاریخ درج مقاله : دیروز , 20 آبان 1392

(مطالعه موردی:هتل های 4و 5 ستاره استان تهران)

نویسندگان :

ساسان عیسی زاده نشلی

کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی-بازاریابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه

دکتر ماهرخ مختاران(استاد راهنما)

دکتری مدیریت بازرگانی-بازاریابی عضو هیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه

دکتر فریز طاهری کیا(استاد مشاور)

دکتری مدیریت بازرگانی-بازاریابی عضو هیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه

TMBAچکیده :
واژه CRMمخفف Customer Relationship Management یاسیستم مدیریت ارتباط با مشتری است .در حقیقت این سیستمها راهبردی است برای جمع آوری نیازها ورفتارهای تجاری مشتریان تا به ایجاد روابطی قویتر با آنها منجر شود .در نهایت رابطه قوی با مشتریان مهمترین رمز موفقیت هر کسب وکار است .تکنولوژیهای بسیاری درقالب مدیریت ارتباط با مشتری CRMارائه شده اند اما داشتن تصویری ازCRM بعنوان مجموعه ای از تکنولوژی نیز نادرست است

 

مقدمه :

بازاریابی در بخش صنعت هتلداری یک نقش مهم در حال رشد را ایفا می کند. ورود غولهای بزرگ شرکتی به بازار هتلداری آن را از صنعت پدر و مادری که هتلها و رستورانهای با مالکیت خصوصی رایج بودند تبدیل به یک صنعتی که بوسیله گروههای زنجیره ای اداره می شوند نموده است.
مدیریت روابط با مشتری نوعی راهبرد کسب و کار است که فراتر از افزایش حجم مبادله می رود و هدف آن افزایش سود آوری درآمد و رضایت مشتری است.بسیاری از سازمان های ارائه دهنده خدمات با بهره گیری از راهبرد مدیریت ارتباط با مشتری و برقراری ارتباط موثر و موفق با مشتریان موجود باعث افزایش رضایت و خشنودی آنها میگردند و شرکت می تواند به منظور وفادار ماندن مشتریان و به دنبال آن افزایش میزان درآمد و سود آوری خود امیدوار گردد.خدمت به مشتری زنجیره ای است که محصولات و خدمات فراهم شده بوسیله موسسه شما را به مشتری متصل کند .
دراین تحقیق مدلی با استفاده از مدل ییم و دیگران و با ایجاد متغییرهایی توسط محقق طراحی شده است دراین پژوهش به منظور مطالعه مباحث نظری مرتبط با موضوع تحقیق و نیزبررسی ادبیات موضوعی و پیشینه تحقیق از اطلاعات مکتوب دراین رابطه شامل کتابهای تخصصی بازاریابی،اینترنت،مجلات ومقاله های بازاریابی وپایان نامه های مشابه وسایرکتابها وبروشورها وکاتالوگهای مربوط وبرای جمع آوری اطلاعات اولیه ازپرسشنامه استفاده شده است.

 

دانلود مقاله با لینک مستقیم

در صورت عدم امکان دانلود کلیک راست کرده و Save Target As  را انتخاب کنید.