لزوم مداخله هیات‌مدیره شرکت‌ها در مدیریت ریسک شهرت

نویسنده: Chris Howells

مترجم: مریم رضایی


منبع: Knowledge INSEAD

شهرت شرکت، ارتباط نزدیکی با برند شرکت دارد و یکی از مهم‌ترین دارایی‌های ناملموس آن است. اگر برند وجهه درونی یک شرکت است، شهرت وجهه بیرونی آن است. بنابراین، ریسک‌هایی که شهرت شرکت‌ها را تهدید می‌کنند می‌توانند از هر جایی باشند. کنترل اثرات مالی شهرت آسیب‌دیده شرکت برای هیات‌مدیره کار سختی است و براساس گزارشی موسوم به «ریسک آسیا» این اثرات حتی از تغییرات آب و هوایی زمین یا حملات سایبری مخرب‌تر است. تخریب شهرت شرکت به‌دلیل اتصال به ریسک‌های دیگر می‌تواند بدتر و بدتر شود. در گزارش مذکور، شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی «آسیب وارد شده به شهرت/ برند شرکت» را جزو ریسکی رتبه‌بندی کرده‌اند که بیشترین ارتباط را با ریسک‌های زیست‌محیطی، ناآرامی اجتماعی و نقض قوانین دارد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
دنیای اقتصاد: مدیران