۶ تکنیک که مشتریان را متقاعد به بازگشت دوباره خواهد کرد


مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد


منبع: inc

توجه به نیازهای مشتریان یک امر کلیدی است اما آیا برای آنها روشن کرده‌اید که می‌خواهید آنچه موردنیازشان است را به آنها بدهید؟ هنگامی که رجوع دوباره مشتریان‌تان کم می‌شود، کسب‌وکار شما با کاهش درآمد مواجه خواهد شد. یک مشتری وفادار با اندک تلاش از سمت شما بازخواهد گشت، گرچه جذب مشتریان جدید با صرف هزینه و زمان در بازاریابی و تبلیغات همراه خواهد بود. حتی زمانی که می‌توانید فرد جدیدی را متقاعد کنید که به شما شانسی برای فروش بدهد، اگر آن مشتری تنها یک بار از شما خرید کند و علاقه‌ای به بازگشت دوباره نداشته باشد، درآمد شما کاهش خواهد یافت. مشتریان به‌دلیل محصولات استثنایی و خدمات درخشان به مشتری به یک فروشگاه رجوع می‌کنند. حتی بهترین محصول ممکن نیست بتواند بر تجربه بد مشتری فائق آید. گرچه، یک تجربه مثبت مشتری می‌تواند حتی یه محصول خوب را بهتر و بهتر کند. ری گراباتو، مالک موسسه «مشاوران سرمایه‌گذاری ملی» می‌گوید: «برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق، باید تمام تمرکزتان را بر رضایت مشتری بگذارید؛ یک مشتری که مطمئن خواهید بود، خرید خود را تکرار خواهد کرد. باید خودتان و ارسال کالایتان را از نظر کیفیت چنان متمایز کنید که هیچ رقیب دیگری حتی نتواند چنین نتایجی با مشتریان خود به‌دست آورد». تجربه مثبت مشتریان و بازدید دوباره آنها، یک هدف مهم برای دستیابی است. در اینجا چند روش برای تحقق این امر را آورده‌ایم.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
دنیای اقتصاد: مدیران