چند رویکرد ساده برای افزایش بهره وری واحد فروش خود انتخاب کنید

اصطلاح بهره وری یکی از واژه های مهم در هر کسب و کار و فعالیتی است.

محدودیت زمانی برای همه افراد وجود دارد. پس باید به دنبال راههایی باشید که میزان بهره وری خود را در زمان مناسب بالا ببرید. در این مقاله سعی می کنیم شما را با راه حلهای ساده برای افزایش بهره وریتان آشنا کنیم.

۱)اهمیت روزهای پایانی

حتماً شما نیز این موقعیت را تجربه کرده اید که هر چه تعداد روزهایی که برای انجام کاری داشته باشید باز هم در روزهای پایانی ، کارتان را انجام می دهید. به این قانون ، قانون پارکینسون می گویند. پارکینسون معتقد است هر چقدر هم شما منتظر بمانید باز هم در دقایق پایانی است که کار شما انجام می شود.

بنابراین ، با قانون پارکینسون شما می توانید به یک اصل مهم پی ببرید و برای افزایش بهره وری خود از آن استفاده کنید. این اصل مهم ، تعیین ضرب الاجل برای انجام کارهاست. هر چقدر شما زمان کوتاه تری را تعیین کنید ، در مدت زمان کمتری کار تعیین شده به پایان خواهید رسید. پس بهتر است شما زمانهای مناسبی را در نظر بگیرید که تمایل دارید کارتان به پایان برسد و در همین موقعیتهای مناسب به تعیین ضرب الاجل برای انجام کار بپردازید و از این طریق به انجام کارها شتاب ببخشید.

۲) انجام یک کار در هر زمان

بسیاری از افراد هستند که کارها و وظایف متعددی دارند. هر چقدر شما تعداد وظایفتان افزایش پیدا کند ، میزان بهره وری شما پائین خواهد آمد. بنابراین ، در صورتی که تمایل دارید میزان بهره وری در کارتان افزایش پیدا کند ، هم خودتان در یک لحظه فقط مشغول انجام یک وظیفه و کار باشید و همچنین برای کارکنان و کارمندان خود نیز در یک لحظه تنها یک وظیفه تعیین کنید. این کار هم کیفیت و هم کمیت کار شما را بالا می برد. این فرایند توسط مشاوره بازاریابی در یک شرکت تولیدکننده میز کنفرانس و میز چوبی آزمایش گردید. نتایج بهره وری در واحد فروش بسیار قابل توجه بود و دستورالعمل بهره وری واحد فروش برای این کارخانه تهیه گردید.

۳) به ساعتهای بایولوژیکی خود دقت کنید

بدن ما انسانها دارای ساعت بایولوژیکی است. ما هر کاری را در هر ساعت از شبانه روز نمی توانیم انجام دهیم. اگر هم این کار را انجام دهیم کارمان چندان کیفیتی نخواهد داشت. در هر ساعت از شبانه روز ، هورمونهای خاصی در بدن ما ترشح می شود که موجب تغییراتی در احساسات ، عواطف و توانایی های مغزی ما می شود.

به عنوان مثال سعی کنید ، کارهایی که نیاز به توانایی مغزی و ذهنی بالایی دارد ، حتماً در ساعات اولیه بیداری و قبل از خسته شدن انجام دهید. به هیچ عنوان کارهای ذهنی خود را برای بعد از ظهر نگذارید. زیرا پس از صرف نهار ، میزان زیادی از جریان خون بدن شما در معده جریان دارد و مشغول هضم غذا در بدن هست و اصلاً زمان مناسبی برای کارهای ذهنی نمی باشد.

۴) حفظ اعتماد به نفس در هر کاری

پژوهشها نشان می دهد هر چقدر افراد اعتماد به نفس خود را حفظ کنند و چنین بپدارند که از پس کارها به خوبی می توانند بر بیایند به همان اندازه نیز میزان بهره وریشان بالا می رود. پس همواره سعی کنید در هنگام انجام کارها هم اعتماد به نفس خودتان را حفظ کنید و هم اعتماد به نفس کارکنان خود را در سطح بالایی نگه دارید.

راههای مختلفی برای افزایش بهره وری افراد وجود دارد ولی مواردی که در بالا اشاره شد از جمله راه های ساده ای هستند که شما به راحتی می توانید اجرا کنید و اثر آنها  را در کار خود ببینید.