استراتژی های ترفیع و بازار افزائی خدمات بانکی

تاریخ درج مقاله : امروز , 21 خرداد 1393

نویسندگان :

دکتر شهباز براهویی

محمد عزیزی کمندانی

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی دانشگاه پیام نور واحد بین الملل قشم

azizi3225@gmail.com

TMBA چکیده :
بانکها برای پیشبرد اهداف خود برای بازارافزائی وکسب مزیت رقابتی باید از استراتژی های ترفیع شامل اگهی -پیشبرد فروش -روابط عمومی وفروش شخصی استفاده کنند بانکها با افزایش بودجه برای اگهی وعملیات پیشبرد فروش،مشتریان بیشتری جذب کرده اند.البته به دلیل ناملموس بودن خدمات بانکی استفاده از تبلیغات تا حدودی مشکل است،زیرا برخی ازخدمات بانکی را بدون عرضه ی انها نمی توان نشان داد.با توجه به این دلیل،بانکها در آگهی های خود باید ازعوامل تداعی کننده استفاده کنند،از جمله تأکید بر اسایش،امنیت واسودگی خاطر.ضمناً فروش حضوری وروابط عمومی نیز به طور محدود مورد استفاده قرار گرفته است.

واژگان کلیدی : ترفیع -بازارافزائی -تبلیغات -روابط عمومی-پیشبرد فروش -فروش ضمنی

مقدمه:
بدون شک تاثیرات مثبت محصول وخدمات بهتر بانکها در جذب مشتری از تبلیغات تلویزیونی ودادن جوایز موثرتر است.در حقیقت با عرضه محصولات وخدمات مورد نیاز مشتریان،مشتریان راضی خواهند بود که تأثیر این امر از انجام تبلیغات واستفاده از ابزار پیشبرد فروش بیشتراست.
در سال های اخیر در بانکهای ایران برای جذب مشتری از روش های ترفیعی مورد استفاده شرکت های تولید کننده محصولات مصرفی استفاده شده است.آنان با افزایش بودجه برای اگهی وعملیات پیشبرد فروش،مشتریان بیشتری جذب کرده اند.البته به دلیل ناملموس بودن خدمات بانکی استفاده از تبلیغات تا حدودی مشکل است،زیرا برخی ازخدمات بانکی را بدون عرضه ی انها نمی توان نشان داد.با توجه به این دلیل،بانکها در آگهی های خود باید ازعوامل تداعی کننده استفاده کنند،از جمله تأکید بر اسایش،امنیت واسودگی خاطر.ضمناً فروش حضوری وروابط عمومی نیز به طور محدود مورد استفاده قرار گرفته است.آمیخته فعالیت های ترفیعی عبارتست ازمجموعه ای از تبلیغات،فروش حضوری،پیشبرد فروش وروابط عمومی که برای دستیابی به هدف های برنامه فروش مورد استفاده قرار می گیرند.
هنگام بررسی سیستمی بانکها باید همه فعالیت های ترفیعی به عنوان سیستمهای فرعی در درون سیستم کل بازاریابی شناسائی شوند.این عمل یعنی هماهنگ کردن فعالیت های نیروی فروش،برنامه های تبلیغاتی ودیگر فعالیت های تشویقی.متأسفانه در عملکرد بانکها در ایران در زمینه ترفیع ضعیف بوده است.بیشتر فعالیت های بانکهامتمرکز بر پیشبرد فروش بوده وبه سایر عوامل آمیخته ترفیع توجه زیادی نشده است.بانکها باید از سایر عوامل امیخته ترفیع نیز بهره جویند.

 

دانلود مقاله با لینک مستقیم

در صورت عدم امکان دانلود کلیک راست کرده و Save Target As  را انتخاب کنید.