مديريت عرضه بین المللی: تعادل بین هزینه های کل و خدمات مشتری

تاریخ درج مقاله : امروز , 01 خرداد 1393

نویسندگان :

دکتر  شهباز براهویی
ساناز خاکی نژاد
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی   
دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم

TMBA چكيده:

 بسیاری از شرکت های تجاری داراي یک رویکرد جهانی در بازار عرضه بوده و به دنبال یافتن منابع کم هزینه خارجی به منظور دستیابی به کاهش هزینه هستند.  با این حال، عدم وجود شواهد کافی منابع در سطح بین المللی در واقع به بهبود عملکرد اقتصادی منجر می شود. این می تواند دو چالش مهم را برای رسیدن به تعادل توضیح دهد: (1) هزینه های خرید و لجستیک، و (2) خدمات به مشتریان.  هدف از این مقاله بررسی سازمان و مدیریت عرضه بین المللی از چشم انداز کل هزینه

با توجه به هر دو هزینه خرید و تدارکات است.  تحقیقات قبلی در تعدادی از شرکت های نروژی که از منابع چیني داشتند چهار حالت را برای مدیریت عرضه بین المللی شناسایی کرده است. در این مقاله با بهره گیری از مراجع مدیریت عرضه و مثال یک شرکت خرده فروشی و عمده فروشی نروژی به تجزیه و تحلیل و بحث در مورد این وضعيت ها و  اثرات آنها در کل هزینه و خدمات به مشتریان پرداخته شده است. سهم نظری در این مقاله مفهوم ديدگاه هزينه کل بر مدیریت عرضه بین المللی و بحث در مورد هزینه های در ارتباط با خدمات مشتری است. این سهم ممکن است، به نوبه خود، به شرکت هايی کمک كند که منبع خارجی و کم هزینه دارند.

مقدمه:
چشم انداز تجاري حاضر توسط رقابت های جهانی و فشار هزینه بالا مشخص شده که هر دو موجب اتخاذ یک رویکرد جهانی در بازار عرضه می شوند. در چند دهه گذشته افزایش قابل توجهی در یافتن منابع خارجی ايجاد شده که  ممکن است با تغییر در سیاست های اقتصادی جهانی و انقلاب فن آوری  در حمل و نقل و ارتباط از راه دور باشد. کشورهایی مانند چین فرصتی براي كاهش هزینه ایجاد کرده است كه با توجه به کنترل های نظارتی کمتر و دستمزد به طور قابل توجهی پایین تر است. با این حال، شرکت های که منبع در چنين کشورهای دارند باچند چالش مربوط به سازماندهي و مدیریت تامین مواجه هستند.  با وجود قیمت خرید پایین تر، منابع در این کشورها اغلب نشان می دهد که در حالی که هزینه های لجستیک، مانند موجودی و هزینه های حمل و نقل ممکن است توانایی واکنش نشان دادن به تغییرات در خواست های مشتری را افزایش دهد – که  چابکی یک شرکت را نشان مي دهد – ممکن است به دلیل عدم اطمینان در تامین و زمان زياد اين موارد کاهش يابد. هدف از این مقاله بررسی راه های مختلف برای سازماندهی و مدیریت عرضه بین المللی است.  فرض اساسی در این مقاله به دست آوردن منافع از منابع در کشورهاي کم هزینه با فرض سازماندهي عمليات هاي تامين است كه هزینه های لجستیک و نیز پاسخ سریع  برای تغییر در خواسته های مشتری را تضمین می کند. اين مقاله به تجزیه و تحلیل و بحث چهار مورد از وضعيت مدیریت عرضه بین المللی مي پردازد که در تحقیقات قبلی در شرکت های نروژی با خرید کشور چین مشخص شده است. به عنوان مثال، این مقاله با استفاده از یک شرکت خرده فروشی و عمده فروشي نروژی است که از هر چهار وضعيت بر اساس ملاحظات مختلف استفاده كرده است. چهار پیکربندی ها با توجه به نحوه عملیات عرضه وجود داشته و از نظر  ساختار و وابستگی های متقابل بین فعالیت های لجستیک و  منابع، و چگونگي ارتباط عوامل مختلف با یکدیگر سازماندهي مي شوند. وضعيت ها از نظر نتایج بعدي برای هزینه های لجستیک و سطح خدمات به مشتریان مورد بحث قرار مي گيرند.
ساختار مقاله به شرح زیر است: بخش 2 اساس نظری براي درستی از مدیریت عرضه بین المللی، بر اساس مراجع مدیریت عرضه و استراتژی ارائه مي كند. بخش 3 از  بحث نظری براي تجزیه و تحلیل در مورد چهار های وضعيت مختلف عرضه بین المللی، با استفاده از شرکت خرده فروشی و عمده فروشی به عنوان مثال استفاده می کند، بخش 4 به تشریح اصلی مفهوم نظری و عملی بحث مي پردازد و نتیجه گیری مقاله توسط شناسایی محدودیت های این مقاله و ارائه پیشنهادات برای پژوهش های آینده انجام مي شود.

 

دانلود مقاله با لینک مستقیم

در صورت عدم امکان دانلود کلیک راست کرده و Save Target As  را انتخاب کنید.