مطالعه تجربی کارامد عناصر آمیخته ی بازاریابی در صنعت بیمه

تاریخ درج مقاله : امروز , 31 اردیبهشت 1393

نویسندگان :

حسین‌علی سلطانی

کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
بابک زردلانی
سیامک دانایی فر

TMBA چکیده:
هدف این مقاله جلب توجه به سمت اهمیت عناصر آمیخته ی بازاریابی در ایجاد درآمد حق بیمه و حجم کسب و کار بیمه در صنعت بیمه می باشد. به ویژه این مقاله به دنبال توصیف اهمیت دسته بندی شده عنصر ارتباط آمیخته ی بازاریابی مورد نظر می باشد: تبلیغات تجاری، فروش شخصی، پیشبرد فروش، تبلیغ و روابط عمومی ، حمایت مالی و بازاریابی مستقیم در بهبود ارائه خدمات سازمان های بیمه قابل تحسین تصور می شود.این مقاله توصیه می کند که استفاده کارامد از عناصر آمیخته ی بازاریابی به شما کمک می کند اطلاعات را فراهم آورید، آگاهی بیشتری ایجاد کنید، ادراکات و دیدگاه ها را تغییر دهید، تصویر صنعت و وفاداری برند را ایجاد کنید.


واژگان کلیدی:
آمیخته ی بازاریابی، صنعت بیمه

مقدمه:
سازمان ها در مورد آنچه انجام میدهند، با مشتریان موجود و احتمالی ارتباط برقرار می کنند. در زیر بخش بیمه ارتباط بازاریابی بسیار مهم و در عین حال چالش برانگیز است. دلیل آن اینست که ماهیت ناملموس خدمات بیمه نقشی سرنوشت ساز و چالش برانگیز در متقاعد ساختن مشتریان نسبت به آموزش محصولات بیمه ایفا می کند. عناصر آمیخته ی ارتباط بازاریابی در حیات بسیاری از کسب و کارها بسیار مهم هستند، آنها به حرکت عرضه های بازار (کالا، خدمات، و ایده ها و غیره) از تولیدکنندگان/فروشندگان به مصرف کننده ی نهایی کمک می کند. اما استراتژهای بازاریابی که علاوه بر تولید فروش به ساخت روابط تاکید دارند بازاریابان را مجبور خواهند کرد تمام عناصر در آمیخته ی ارتباط بازاریابی را در نظر بگیرند (Marcommwise, 2006).
امروزه در دوره ی که در آن واژه ی یکپارچگی برای بیان فعالیت های مرتبط با بازاریابی و ارتباطات استفاده می شود و بازاریابی شرکتی به عنوان مهمترین توسعه بعدی در حال ظهور است(Balmer and Gray, 2003)  و بازاریابی روابط الگوی ارجح می باشد (Gronross, 2004). رویکرد بازاریابی همه جانبه برای خدمات نیازمند بازاریابی خارجی است که با تعامل شرکت به عنوان یک کل با مشتریان بر حسب محصول ، قیمت، شبکه ی توزیع و فعالیت های تبلیغاتی، و نیز سایر سهامداران مواجه است (Lancaster and Reynolds, 2004) . به گفته ی فیل (2005) ارتباطات بازاریابی باید فعالیتی مخاطب محور می‌باشد، مهم است که پیام براساس درک شرکت از نیازها و نیز مخاطبین باشد. ارتباطات بازاریابی برای موفقیت باید در رفتار و نیازهای پردازش اطلاعات و نیز شیوه ی مخاطب هدف ریشه داشته باشد.

 

دانلود مقاله با لینک مستقیم

در صورت عدم امکان دانلود کلیک راست کرده و Save Target As  را انتخاب کنید.