به جای تبلیغ محصولتان ، بر محتوای تبلیغاتی تمرکز داشته باشید

در شعارها و پیامهای تبلیغاتی قدیمی هر چیزی که به چشم می خورد فقط تعریف از کالاست.

دائماً جمله هایی با این محتوا که این محصول بهترین محصول است ، با دیگر محصولات مشابه متفاوت است ، بهترین قیمت و شرایط را برای شما در نظر گرفته ایم و پیامهایی از این دست در متنهای تبلیغاتی مواجه هستیم. خودتان را به جای مخاطبان بگذارید ، آیا پس از مدتی که این پیامها را می شنوید خسته نخواهید شد؟ آیا هنوز چنین پیام تبلیغاتی برای شما جذاب است؟ آیا چنین پیامی می تواند انگیزه کافی برای خرید محصول را در شما افزایش دهد؟ مسلماً این طور نیست. احتمالاً مخاطبان شما با شنیدن این پیام این ضرب المثل معروف به ذهنشان می آید که ” هیچ ماست فروشی نمی گوید ماست من ترش است ” .

پس با نظر مشاوره بازاریابی ، این روش تبلیغاتی را دور بریزید و به دنبال راههایی باشید که بتوانید بر احساس و ذهنیت مشتریان تأثیر بگذارید. به عنوان مثال تصور کنید قصد دارید یک خمیر دندان جدید را تبلیغ کنید. بهتر است به جای این جمله که این خمیر دندان جدید به بهترین شکل می تواند دندانهای شما را تمیز و سفید کند ، جرمهای دندان شما را از بین ببرد  و جملاتی از این دست ، در ابتدای پیام تبلیغاتی خود از اینکه چگونه جرم بر روی دندان تشکیل می شود یا دندانها پوسیده می شوند صحبت کنید.

شروع جمله شما باید به گونه ای باشد که توجه و تمرکز مخاطبان را به خود جلب کند. در انتها درباره روشهایی که افراد می توانند به راحتی مانع از بین رفتن دندانهای خود شوند صحبت کنید و نام خمیر دندان خود را به عنوان یک روش راحت و طبیعی برای تمیز کردن و پیشگیری از پوسیدگی دندانها نام ببرید.

مورد دیگر بازاریابی که می توانیم مثال بزنیم ، تبلیغات برای بیمه هاست. از آنجا که بیمه یک نوع خدمات است و مردم تا به این خدمات نیاز نداشته باشند به دنبال خرید آن نیستند. پس برای چنین چیزی شما نمی توانید از جملات و محتواهایی مانند اینکه این بیمه نسبت به سایر بیمه ها بهتر است یا تهیه آن راحت است استفاده کنید. زیرا این جملات بسیار تکراری هستند و تقریباً اکثریت شرکتهای بیمه از این تبلیغات استفاده می کنند. بنابراین هر چقدر شما بگویید که متفاوت هستید ، بهترین و کار بلدترین هستید نمی توانید تأثیر لازم را بر ذهن و احساس مخاطبان خود بگذارید.

در چنین مواقعی اگر از یک جمله هشدار دهنده کوتاه استفاده کنید میزان موفقیت شما بسیار افزایش پیدا خواهد کرد. مثلاً جمله ای مانند ” بیماری خبر نمی کند ” ، ” جان عزیزانمان را بیمه کنیم ” و جملاتی با این مضامین و محتوا با اینکه کوتاه هستند ولی بسیار تأثیر گذار می باشند.

بنابراین سعی کنید به جای تمرکز اصلی بر کالای خود و بر شمردن ویژگیهای آن از طریق تهیه محتوا و پیام مناسب میزان گیرایی و اثر گذاری آن را بالا ببرید. پس بهتر است اثر این جملات را نیز امتحان کنید. سعی کنید در محتوای پیامهای خود به این اشاره کنید که راه راحت تر و بهتری نیز برای رفع مشکلات آنها وجود دارد و سپس کالای مورد نظر خود را معرفی کنید.


موضوعات مرتبط :

پیش بینی پر کاربردترین ابزار تبلیغاتی در سالهای آینده

ارائه راهکار بازاریابی برای مواقعی که تبلیغات جدید ندارید

نکته های تبلیغاتی مهم در فروش و بازاریابی

لزوم بهینه کردن هزینه های تبلیغاتی

نکته ای در مورد مشاوره بازاریابی و تبلیغات

نمونه تبلیغات خلاقانه برای نان توسط ۹ شرکت تولید کننده نان

نمونه تیزر تبلیغاتی منحصر بفرد شرکت نوشیدنی الکل دار (ویدئو)

گامهای مهم در طراحی تبلیغات پر جاذبه

گامهای مهم و اولیه در جهت تهیه پیامهای تبلیغاتی مناسب