با چه شیوه هایی می توانیم محصولات غذایی را قبل از تاریخ انقضاء به دست مشتریان برسانیم؟

اکثر افرادی که در زمینه مواد غذایی فعالیت می کنند به خوبی می دانند که از جمله معضلات و مشکلات فعالیت در این زمینه ، این است که محصولات را قبل از اینکه فاسد شوند یا تاریخ انقضایشان تمام شود باید به دست مشتریان برسانند.

زیرا در غیر این صورت از کیفیت اولیه محصول کم می شود و در نتیجه ، قیمت آن کاهش پیدا می کند. به همین دلیل راهکارهایی که شرکتها استفاده می کنند تا از فاسد شدن محصولات خود جلوگیری کنند و با کیفیت بالایی به دست مشتریان برسانند از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مقاله به چند راهکار اصلی در این خصوص اشاره می کنیم.

یک) بهبود کیفیت مسیرهای انتقال کالا به دست مشتریان

از نظر مشاوره بازاریابی یکی از راههایی که به شما کمک می کند تا بتوانید به سرعت محصولتان را به دست مشتریان برسانید سیستم های انتقال محصول به دست مشتریان است. اگر شما سیستم حمل و نقل قابل اطمینان و امنی داشته باشید بسیاری از این مسئله برای شما حل خواهد شد. بهتر است پیش از هر چیزی در محصولات غذایی خود به فکر یک سیستم حمل و نقل امن و مطمئن باشید.

دو) حساب انبارهای خود را داشته باشید

برای بازاریابی صنایع غذایی صحیح ، قطعاً شما انبارهایی را دارید که محصولات خود را که هنوز به دست مشتریان نرسانده اید در آنجا نگهداری می کنید. بهتر است سیستم انبارداری خود را کاملاً مجهز طراحی کنید. اول از همه اینکه اگر نیاز به یخچالها و ابزارهای نگهداری دارید سعی کنید آنها را تهیه کنید و از کیفیت کار آنها مطمئن باشید. دوم اینکه هیچ وقت بیش از تقاضایتان محصولی را در انبارها نگهداری نکنید. اگر میزان کالاهای موجود در انبارها بیش از تقاضا و نیاز مشتریان باشد ، قطعاً بخش زیادی از آنها ، تاریخ انقضایشان قبل از رسیدن محصول به دست مشتریان تمام خواهد شد.

سه) به بسته بندی محصول اهمیت بدهید

یکی از راههای مهم در نگهداری صحیح محصولات غذایی استفاده از بسته بندی مناسب است. سعی کنید از بسته بندیهایی استفاده کنید تا زمانی که محصولات به دست مصرف کنندگان می رسند از فاسد و خراب شدن آنها بتواند جلوگیری کند. علاوه بر این ، روی بسته بندی محصولات باید زمان تولید و انقضای محصولات درج شود. همین تاریخهای درج شده هم به شما و هم مشتریان کمک می کند تا درباره محصولات بتوانید تصمیم گیری کنید. در چرخه بازاریابی و فروش شما می توانید به راحتی محصولاتی که در زمان زودتری تولید شده را تشخیص داده و به دست مشتریان برسانید قبل از اینکه تاریخ انقضای آنها تمام شود و مشتریان نیز موقع خرید می توانند درباره کیفیت و تازگی محصول تصمیم بگیرند و خریداری کنند.

چهار) از تکنیک حراج استفاده کنید

گاهی به هر دلیلی ممکن است محصول شما تا زمان تاریخ انقضا نتواند به دست مشتریان برسد. پس بهتر است قبل از اینکه تاریخ آنها به سر برسد و مجبور شوید آنها را دور بریزید و قیمت آنها به صفر برسد. این محصولات را به حراج بگذارید تا مشتریانی  که می دانند قبل از سر رسیدن زمان آن می توانند از محصول استفاده کنند آن را خریداری کنند.


موضوعات مرتبط :

نکات کلیدی در مورد بازاریابی مواد غذایی

وبینار Web conferencing ، روش بازاریابی اینترنتی مناسب در ایران

پایان سناریوی بازاریابی انبوه یا مارکتینگ انبوه

عوامل موثر در ایجاد مزیت رقابتی در صنعت مواد غذایی

روشهای مختلف تبلیغ در بازاریابی پارتیزانی