محصول / فیلم همایش: بازاریابی عصبی پیشرفته

فیلم همایش بازاریابی عصبی پیشرفته

بازاریابی عصبی درک بهتر عملکرد مغز است تا بتوانیم عملیات بازاریابی و فروش خود را بهبود ببخشیم.

مخاطب: مدیران، بازاریابان و فروشندگان
سخنران: ژان بقوسیان نویسنده کتاب شکستن مرزهای فروش و بازاریابی عصبی
طول فیلم: 3 ساعت

اگر شما هم با بررسی فروش ماهانه شرکت و کارتان حس بدی پیدا می‌کنید لازم است روش‌های جدیدتر بازاریابی را بیاموزید.

با روش‌های بازاریابی عصبی نه تنها مشتریان بلکه رقیبان را هم متحیر کنید!

روش‌هایی جدید، متفاوت و (از دید خیلی‌ها) غیرمنطقی که باعث افزایش فروش می‌شود!

در تله اغلب کارآفرینان و مدیران گرفتار نشوید!
اگر واقع‌بین باشیم اغلب کسب‌و‌کارها با مشکل مواجه شده‌اند. مشکلات به جایی رسیده که خیلی از مدیران تنها راه‌حل ممکن را کاهش توقعات خود می‌دانند.

ولی بیایید با خودمان کاملا روراست باشیم! 
آیا دلیل افت کسب‌و‌کارمان فقط شرایط اقتصادی سخت است؟
من اینطور فکر نمی‌کنم. در کسب‌و کارمان هر وقت فروش‌ها کمتر می‌شود به سرعت به این نتیجه می‌رسم که انگیزه‌ام کمتر شده است.

 اغلب ناموفقیت‌های کاری نتیجه شرایط اقتصادی نیست، بلکه نتیجه کاهش فعالیت‌های ما در بازاریابی و فروش است. منظورم همان فعالیت‌هایی است که قبلا انجام می‌دادیم و اکنون برای انجام ندادنش بهانه‌ای به اسم «شرایط اقتصادی نامناسب» داریم.

اغلب مدیران و کارآفرینان در این تله گرفتار می‌شوند که محکوم به نزول هستند چون دیگران در این شرایط قرار دارند. موفقیت در کسب‌و کار مانند شنا کردن در خلاف جهت جریان آب است.

 اغلب کسانی که در دریا غرق می‌شوند توانایی رسیدن به ساحل را دارند ولی تسلیم شرایط می‌شوند و قبول می‌کنند که کاری نمی‌توان کرد. شما در این تله گرفتار نشوید که کاری نمی‌توان کرد.

خطرناک‌ترین تله برای مدیران و کارآفرینان آن است که مانند کسی که در دریا غرق می‌شود تسلیم شوند و به این نتیجه برسند که کاری نمی‌توان کرد. همیشه می‌توان کارهایی جسورانه انجام داد و کسب‌و‌کار را در مسیر رشد قرار داد.

شاید فکر کنید این دیدگاه بیش از حد خوشبینانه است. ولی با توجه به کارم با مدیران زیادی برخورد دارم که اگر از شرایط سخت اقتصادی صحبت کنید متعجب می‌شوند زیرا آن‌ها چنین دیدگاهی ندارند. آن‌ها قبول دارند که کار سخت‌تر شده است ولی دلیلی برای توقف رشد وجود ندارد.

راهکار خروج از شرایط سخت یادگیری مداوم و افزایش فعالیت‌های بازاریابی است.

آیا این شرایط برای شما صدق می‌کند؟

حتی مشتریانی که قبلا به راحتی از ما خرید می‌کردند اکنون بسیار سخت‌تر و کم‌تر خرید می‌کنند.

 رقیبانی به بازار وارد شده‌اند که با قیمت‌هایی بسیار پایین محصولات را می‌فروشند و به کار ما لطمه می‌زنند.

اکنون وقتی دوستان و آشنایان درباره وضعیت کارتان می‌پرسند شاید حس بسیار بدی دارید و احساس می‌کنید کسب‌و‌کارتان نه تنها رشد نمی‌کند بلکه در حال سقوط است.

تمام این موضوعات ممکن است برای شما پیش بیاید ولی می‌توان از این شرایط خارج شد!

راه‌حل چیست؟
برخی از دوستان تلاش می کنند با سعی و خطا فروش خود را افزایش دهند. البته سعی و خطا روش بسیار مفیدی است ولی برخی از خطاها بسیار پرهزینه است و بازده مناسبی ایجاد نمی‌کند.

راه‌حل منطقی‌تر یادگیری روش‌های پیشرفته و جدید بازاریابی است. یکی از شاخه‌های بازاریابی، «بازاریابی عصبی» نام دارد.

البته ادعا نمی‌کنیم که آینده بازاریابی در «بازاریابی عصبی» خلاصه می‌شود یا تنها راهکار شما استفاده از بازاریابی عصبی است.

ولی با توجه به اینکه علم بازاریابی عصبی به عملکرد مغز می‌پردازد، باعث می‌شود بسیار راحت‌تر فروش انجام دهیم.

یکی از دلایل اصلی فروش کم پیش‌فرض‌های اشتباه ما درباره مشتری است. اگر دیدگاه ما تصحیح شود فروش بسیار ساده‌تر خواهد شد.

 در بازاریابی عصبی به مدل جدیدی از مشتری پرداخته می‌شود که در همایش «بازاریابی عصبی پیشرفته» توضیح داده خواهد شد.

بازاریابی عصبی
اگر با علم بازاریابی عصبی به اندازه کافی آشنا نیستید فیلم‌های آموزشی زیر را دانلود و مشاهده کنید. 

 

 

محتوای فیلم همایش بازاریابی عصبی پیشرفته… 

مدل جدید مشتری در بازاریابی عصبی چگونه است؟

چه پیش‌فرض‌های اشتباهی درباره مشتری داریم که باعث کاهش فروش می‌شود؟

روش‌های مکالمه با مغز قدیم (نوشتن یا گفتن مطالبی که اثرگذاری بالایی دارد)

بازاریابی 5 بعدی (استفاده از حواس پنچگانه در بازاریابی عصبی)

15 ترفند دقیق بازاریابی عصبی که بلافاصله قابل‌استفاده است و باعث افزایش فروش می‌شود.

مطالبی جدید و کم‌نظیر برای نوشتن متن‌های تبلیغاتی بسیار اثرگذار

و ده‌ها نکته و مطلب دیگر…

خرید پستی و پرداخت وجه هنگام دریافت کتاب

خرید اینترنتی و پرداخت آنلاین با کارت بانکی

در بیمارستانی به دو گروه که سردرد داشتند قرض سردرد یکسانی دادند و به گروه اول گفتند قیمت این قرص  2.5 دلار است و به گروه دوم گفتند 0.1 دلار. پس از مدتی 85 درصد افراد گروه اول اعلام کردند سردردشان برطرف شده ولی 61 درصد گروه دوم چنین نظری داشتند!

آیا تصمیمات ما و مخصوصا تصمیمات خرید ما برمبنای منطق است؟
همگی ما دوست داریم اینطور تصور کنیم که تمامی تصمیمات ما کاملا منطقی و بر مبنای شواهد و بررسی‌ها هستند. البته جای شکی وجود ندارد که در بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها عامل منطق دخالت دارد، ولی تحقیقات نشان می‌دهد که ضمیر ناخود‌آگاه و عوامل احساسی نیز در تصمیمات ما نقش مهمی دارند. با توجه به این جنبه مهم در تصمیم‌گیری می‌توانیم تبلیغات بهتری بسازیم و عملیات بازاریابی موثرتری را انجام دهیم.

از افرادی که محصول خاصی را از سوپرمارکت می‌خرند مصاحبه شده و دلیل آن خرید خاص پرسیده شده و در بسیاری از موارد هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای این کار وجود ندارد.

آیا بازاریابی عصبی برای کار من مناسب است؟
بسیاری فکر می‌کنند روش‌های بازاریابی عصبی برای شرکت‌های بزرگ با بودجه‌های عظیم است. ولی ایده‌های بازاریابی توسط تمامی کسب‌و‌کارها حتی کارآفرینان یک‌نفره قابل‌اجرا هستند.

در بازاریابی معمولا به این موضوع می‌پردازیم که محصولات ما چه‌کاری انجام می‌دهد چقدر محصول خوبی است، این رویکرد منطقی فقط بر 5 درصد مغز مشتری تاثیر می‌گذارد!  جرالد زالتمن پروفسور بازاریابی دانشگاه هاروارد معتقد است که 95 درصد دیدگاه‌ها، احساسات و یادگیری‌های ما به‌صورت غیرارادی شکل می‌گیرد.

  نمونه‌های کاربردی از ایده‌های بازاریابی عصبی:

مثال اول:

تغییر قیمت یک محصول از 15000 تومان به 14900 تومان توقع تخفیف مشتریان را به‌شدن کاهش می‌دهد!
در حالت اول اغلب مشتریان درخواست تخفیفی حداقل معادل 1000 تومان تا 3000 تومان داشتند.
در حالت دوم اغلب مشتریان درخواست تخفیفی معادل 400 تومان تا 900 تومان دارند.
قیمت محصول را 100 تومان کاهش می‌دهیم و میزان سود افزایش پیدا می‌کند!

 

مثال دوم:

بسیاری از فروشندگان می‌ترسند در ابتدای کار گران‌ترین گزینه‌ها را پیشنهاد دهند.
یک فروشنده کت و شلوار تغییری ساده در کارش ایجاد می‌کند. 
او ابتدا به معرفی کت‌و‌شلوارهای گران‌تر می‌پردازد و سپس گزینه‌های ارزان‌تر را معرفی می‌کند.
این تغییر ساده، میزان فروش  را افزایش می‌دهد.
دلیل این موضوع در همایش بررسی می‌شود و ایده «قیمت مرجع ذهنی» معرفی می‌شود.
در پیشنهاد گزینه‌های مختلف با قیمت‌های متفاوت، از گران‌ترین گزینه شروع کنید!

 

 

اگر هیچ علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارید

فرصت را از دست ندهید و چند مقاله زیر را مطالعه کنید تا با بازاریابی عصبی بیشتر آشنا شوید.

   راز معمای قهوه تلخ و غلیظ!

“بازاریابی عصبی “

بازاریابی عصبی اخیرا مورد توجه فراوانی قرار گرفته است. این علم جدید تلفیق دو علم بازاریابی و عصب‌شناسی است. بازاریابی عصبی درک عملکرد مغز بدون وارد شدن در جزئیات پیچیده آن است تا از آن برای …  

   بخش دوم مقاله 3 ایده بازاریابی عصبی در وب

“بازاریابی عصبی “

در شماره قبل به 3 ایده بازاریابی عصبی پرداختیم که می‌تواند بر موفقیت سایت تأثیر بگذارد. در این شماره به 3 ایده دیگر می‌پردازیم که بیشتر به فروش محصولات و خدمات ارتباط دارد.  

   بخش اول

“بازاریابی عصبی “

بازاریابی عصبی علمی است که به عملکرد مغز و ارتباط آن با تصمیم‌های خرید می‌پردازد. بسیاری بازاریابی عصبی را فقط موضوعی جذاب و تئوری می‌دانند.  

    

“بازاریابی عصبی “

بازاریابی عصبی در دنیا مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است. بازاریابی عصبی بازاریابی است که با توجه به عملکرد مغز و سیستم اعصاب بدن طراحی شده است. شرکت‌های بزرگ بودجه‌های زیادی برای تحقیقات بازاریابی و طراحی …