اهمیت نیاز به شبکهسازی و ارتباط با سرمایهگذاران
نویسنده: Evan Baehr
مترجم: سید ساجد متولیان
منبع: HBR
بسیاری از موسسان کسبوکارهای نوپا در دامی تکراری گرفتار میشوند و آن این است که تمام منابع و انرژیشان را صرف تولید محصول و یافتن مشتری میکنند و وقتی فرصت فراغت پیدا میکنند، تازه یادشان میآید که نیاز به جذب منابع مالی بیرونی دارند. بنابراین به دنبال یافتن سرمایهگذاران بالقوه میافتند تا کسبوکارشان را به آنها معرفی کنند و از آنها کمک مالی دریافت کنند و در اغلب موارد نیز در این امر شکست میخورند. در اغلب اوقات آنها دست خالی از جلسات ارائه برمیگردند و گاهی نیز ناتوانی در جذب حمایت مالی به نابودی کسبوکارشان میانجامد. شاید بتوان جذب سرمایه را سختترین و حساسترین بخش راهاندازی یک کسبوکار نوپا دانست که در نوع خود میتواند کاری وقتگیر و طاقتفرسا باشد.
مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
دنیای اقتصاد: مدیران