روایتی از سودآوری و رقابت‌پذیری در خرده‌فروشی‌ها

منبع: accenture
مترجم: فریبا ولیزاده
عصر دیجیتال تغییرات شگرفی در چشم‌انداز خرده‌فروشی ایجاد کرده است. تعداد قابل‌توجهی از خرده‌فروشان با توجه به گرایشات مشتریان خود به توزیع چندکانالی روی آورده‌اند اما این رویکرد لزوما سودآور نیست. ۵ سال پیش، ۷۸ درصد از مصرف‌کنندگان دست‌کم از یک کانال توزیع آنلاین برای جست‌وجوی کالای مورد نظرشان استفاده می‌کردند. امروز ۸۸ درصد از مصرف‌کنندگان انتظار تعاملات دیجیتال بیشتری را از شرکت‌های خرده‌فروشی دارند. خرده‌فروشان در واکنش به چنین تغییری سرعت عمل مناسبی داشته‌اند اما حاشیه سود با اعمال تغییرات در فرآیندهای فروش سنتی و حرکت به سوی فروش دیجیتال با کاهش چشمگیری روبه‌رو شده است. خرده‌فروشی‌های چند کانالی در سال ۲۰۱۴ شاهد رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی فروش دیجیتال بودند اما همزمان فروش کلی ۲ تا ۵ درصد رشد داشته است. خرده‌فروشی‌ها باید روند مذکور را به‌منظور حفظ فضای رقابتی تغییر دهند.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
دنیای اقتصاد: مدیران