نقطه آسیب‌پذیری توسعه یک برند کجاست؟

مترجم: مریم رضایی

منبع: IESE Insight

اولین عرضه عمومی برند مایکل کورس (Michael Kors) در بورس (IPO) در سال ۲۰۱۱ با موفقیت صورت گرفت که ۹۴۴ میلیون دلار برای این خرده‌فروشی به بار آورد و رکورد IPO شرکت رالف لارن در سال ۱۹۹۷ را تحت‌الشعاع قرار داد. اما در سال ۲۰۱۵ اطمینان سرمایه‌گذاران به این برند مد آمریکایی کاهش یافت. فروش این شرکت در آمریکای شمالی نشانه‌هایی از کاهش را نشان داد و در ماه مه قیمت سهام مایکل کورس ۲۴ درصد کاهش یافت که بزرگ‌ترین ضربه از زمان عرضه آن در بورس محسوب می‌شد. آیا این اتفاق به‌دلیل تزلزل بازار سهام بود؟ یا نشانه‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه این شرکت نیاز به بازتعریف استراتژی خود داشت؟

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
دنیای اقتصاد: مدیران