دومین کنفرانس بین المللی ابزار و تکنیک های مدیریت

معرفی کنفرانس :
آشنایی با رویکردهای نوین در علوم مختلف، بیش از هر زمان دیگری احساس می­ شود و این ضرورت در تخصص­ های مربوط به مدیریت به عنوان سکان تحول اداری و سازمانی، محسوس تر است. در دو دهه اخیر، شاهد بروز و ظهور بی وقفه تعداد زیادی ابزارها و تکنیک­ های مدیریتی مانند برنامه ریزی استراتژیک، مدیریت دانش، مهندسی مجدد، ایزو، مدیریت ارتباط با مشتری، برنامه ریزی منابع سازمان و … در حوزه های اطلاعاتی و ارتباطی مدیریت، منابع انسانی، بازاریابی، تولید، مالی، مدیریت استراتژیک، پردازش داده ها، مدیریت تغییر و وب و شبکه های اجتماعی بوده ایم. اما ابهام و سردرگمی سطوح مختلف مدیریت سازمان­ ها در بکارگیری تکنیک­ های مدیریت چالشی جدی فرا روی سازمان­ ها به شمار می­ رود. اینکه مدیران ارشد قبل از سرمایه گذاری ­های کلان برای پیاده ­سازی چنین ابزارهایی، چگونه می­ توانند از موفقیت آن­ ها اطمینان حاصل کنند، مسأله­ ای است که پاسخ به آن نیازمند مداقه و قلم ­فرسایی اساتید و نخبگان حوزه مدیریتی در کشور دارد.
فرآیند انتخاب ابزارهای مدیریتی امری پیچیده است و برای انجام موفقیت آمیز آن، مدیران باید آگاه­ تر از همیشه به انتخاب بهترین تکنیک از میان گزینه ­های موجود برای شرکت مبادرت ورزند، که این موضوع مستلزم آن است که مدیران نسبت به هر یک از این ابزارها آگاهی کافی داشته و بتوانند به گونه­‎ای خلاقانه و به روشی درخور، ابزارهای مناسب را در زمانی مناسب به ­کار گیرند. بر این اساس به­روزآوری اطلاعات در خصوص ابزارهای جدید و تصمیم­گیری در خصوص استفاده از ابزارها به بخشی از وظایف مدیران ارشد در بیشتر سازمان­ ها تبدیل شده است و باید اذعان کرد که کار بسیار دشواری است، زیرا هر ساله ابزارهای مدیریتی جدیدی ظهور می­ کنند و برخی دیگر از رده خارج می شوند و حتی برخی نیز توصیه­ های ضد و نقیضی ارائه می­دهند، که کار انتخاب را بسیار دشوار می­سازد. همزمان با ظهور این ابزارها گزارش­هایی در دسترس نیست که نشان دهد که هر ابزار و تکنیک مدیریتی در چه شرایطی بهترین نتایج را به بار خواهد آورد. اکثر پژوهش ­هایی که درخصوص ابزارها چاپ می شوند، به نقاط قوت اشاره می­نمایند و گزارش قابل توجهی در خصوص ارزیابی این ابزارها وجود ندارد. بدون در دست داشتن مطالعات کافی، انتخاب و استفاده از ابزارهای مدیریتی به یک بازی خطرناک و پر هزینه تبدیل خواهد شد.
در همین راستا «کنفرانس بین­ المللی ابزار و تکنیک ­های مدیریت» با همکاری و تجمع دانشگاهیان و صاحبنظران و اساتید، فرصتی مغتنم به منظور معرفی ابزارها و تکنیک­ های نوین مدیریت و نمایش کارکردهای آن برای سازمان­ ها فراهم نموده است، تا با ترغیب صاحب­ نظران و پژوهش ­گران حوزه علوم مدیریت جهت ارائه دستاوردهای علمی مرتبط، به و بهبود نظام مدیریتی کشور و استفاده به جا و بهینه از ابزارهای نوین در سازمان­ ها کمک نماید. این کنفرانس به لحاظ ساختاری از همکاری و هم ­افزائی نهادهای علمی و دانشگاهی کشور برخوردار می­ باشد. حضور و حمایت مهمترین انجمن­ ها و مجلات علمی مرتبط با مدیریت در کشور نیز بر غنای علمی و اجرایی آن افزوده است. یکی از اهداف اصلی برگزاری کنفرانس ابزار و تکنیک­ های مدیریت، ارائه اطلاعات موردنیاز جهت شناسایی، انتخاب و پیاده ­سازی ابزارهای مدیریتی در سازمان ­های داخلی است.

محورهای کنفرانس :
ابزار و تکنیک های اطلاعاتی و ارتباطی مدیریت
ابزار و تکنیک های مدیریت منابع انسانی
ابزار و تکنیک های مدیریت بازاریابی
ابزار و تکنیک های مدیریت تولید
ابزار و تکنیک های مدیریت مالی
ابزار و تکنیک های مدیریت استراتژیک
ابزار و تکنیک های مدیریت پردازش داده ها
ابزار و تکنیک های مدیریت تغییر
ابزار و تکنیک های وب و شبکه های اجتماعی

http://www.managementtools.ir/fa