دومین کنفرانس بین المللی ابزار و تکنیک های مدیریت
معرفی کنفرانس :
آشنایی با رویکردهای نوین در علوم مختلف، بیش از هر زمان دیگری احساس می شود و این ضرورت در تخصص های مربوط به مدیریت به عنوان سکان تحول اداری و سازمانی، محسوس تر است. در دو دهه اخیر، شاهد بروز و ظهور بی وقفه تعداد زیادی ابزارها و تکنیک های مدیریتی مانند برنامه ریزی استراتژیک، مدیریت دانش، مهندسی مجدد، ایزو، مدیریت ارتباط با مشتری، برنامه ریزی منابع سازمان و … در حوزه های اطلاعاتی و ارتباطی مدیریت، منابع انسانی، بازاریابی، تولید، مالی، مدیریت استراتژیک، پردازش داده ها، مدیریت تغییر و وب و شبکه های اجتماعی بوده ایم. اما ابهام و سردرگمی سطوح مختلف مدیریت سازمان ها در بکارگیری تکنیک های مدیریت چالشی جدی فرا روی سازمان ها به شمار می رود. اینکه مدیران ارشد قبل از سرمایه گذاری های کلان برای پیاده سازی چنین ابزارهایی، چگونه می توانند از موفقیت آن ها اطمینان حاصل کنند، مسأله ای است که پاسخ به آن نیازمند مداقه و قلم فرسایی اساتید و نخبگان حوزه مدیریتی در کشور دارد.
فرآیند انتخاب ابزارهای مدیریتی امری پیچیده است و برای انجام موفقیت آمیز آن، مدیران باید آگاه تر از همیشه به انتخاب بهترین تکنیک از میان گزینه های موجود برای شرکت مبادرت ورزند، که این موضوع مستلزم آن است که مدیران نسبت به هر یک از این ابزارها آگاهی کافی داشته و بتوانند به گونهای خلاقانه و به روشی درخور، ابزارهای مناسب را در زمانی مناسب به کار گیرند. بر این اساس بهروزآوری اطلاعات در خصوص ابزارهای جدید و تصمیمگیری در خصوص استفاده از ابزارها به بخشی از وظایف مدیران ارشد در بیشتر سازمان ها تبدیل شده است و باید اذعان کرد که کار بسیار دشواری است، زیرا هر ساله ابزارهای مدیریتی جدیدی ظهور می کنند و برخی دیگر از رده خارج می شوند و حتی برخی نیز توصیه های ضد و نقیضی ارائه میدهند، که کار انتخاب را بسیار دشوار میسازد. همزمان با ظهور این ابزارها گزارشهایی در دسترس نیست که نشان دهد که هر ابزار و تکنیک مدیریتی در چه شرایطی بهترین نتایج را به بار خواهد آورد. اکثر پژوهش هایی که درخصوص ابزارها چاپ می شوند، به نقاط قوت اشاره مینمایند و گزارش قابل توجهی در خصوص ارزیابی این ابزارها وجود ندارد. بدون در دست داشتن مطالعات کافی، انتخاب و استفاده از ابزارهای مدیریتی به یک بازی خطرناک و پر هزینه تبدیل خواهد شد.
در همین راستا «کنفرانس بین المللی ابزار و تکنیک های مدیریت» با همکاری و تجمع دانشگاهیان و صاحبنظران و اساتید، فرصتی مغتنم به منظور معرفی ابزارها و تکنیک های نوین مدیریت و نمایش کارکردهای آن برای سازمان ها فراهم نموده است، تا با ترغیب صاحب نظران و پژوهش گران حوزه علوم مدیریت جهت ارائه دستاوردهای علمی مرتبط، به و بهبود نظام مدیریتی کشور و استفاده به جا و بهینه از ابزارهای نوین در سازمان ها کمک نماید. این کنفرانس به لحاظ ساختاری از همکاری و هم افزائی نهادهای علمی و دانشگاهی کشور برخوردار می باشد. حضور و حمایت مهمترین انجمن ها و مجلات علمی مرتبط با مدیریت در کشور نیز بر غنای علمی و اجرایی آن افزوده است. یکی از اهداف اصلی برگزاری کنفرانس ابزار و تکنیک های مدیریت، ارائه اطلاعات موردنیاز جهت شناسایی، انتخاب و پیاده سازی ابزارهای مدیریتی در سازمان های داخلی است.
محورهای کنفرانس :
ابزار و تکنیک های اطلاعاتی و ارتباطی مدیریت
ابزار و تکنیک های مدیریت منابع انسانی
ابزار و تکنیک های مدیریت بازاریابی
ابزار و تکنیک های مدیریت تولید
ابزار و تکنیک های مدیریت مالی
ابزار و تکنیک های مدیریت استراتژیک
ابزار و تکنیک های مدیریت پردازش داده ها
ابزار و تکنیک های مدیریت تغییر
ابزار و تکنیک های وب و شبکه های اجتماعی