همایش «انسان و هویت‌های فراموش‌شده»درشبستر برگزار می شود

به گزارش شبسترنیوز رئیس دانشگاه پیام نور  شبستر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه شهرستان شبستر با  اعلام این مطلب گفت: دانشگاه پیام نور مرکز شبستر با همکاری بسیج اساتید دانشگاه‌های استان، جهاد دانشگاهی استان آذربایجان شرقی، فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی شبستر،  اداره اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی شهرستان شبستر سومین همایش سالیانه خود را با عنوان «انسان و هویت های فراموش شده » برگزار می کند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش اظهارکرد:هویت گفتمان برجسته دنیا می باشد و در دهه اخیر طرح دهکده جهانی غرب و تمدن نوین اسلامی در رقابت تنگاتنگ قرار گرفته اند و بنیاد های پژوهشی دنیا نظرشان این است که در این رقابت ،هویت انسان ها تاثیرگذار می باشد و هویت به عنوان یک پدیده سیال شکل جدیدی به خود می گیرد ودر سال های اخیر در کشورهای مختلف دنیا هویت تاثیرگذار بوده و نقش اصلی در کشورها را هویت تعیین می کند .

رئیس دانشگاه پیام نور شبستر فعالیت دز حوزه هویت را مهم دانسته و افزود:هویت در سراسر دنیا تاثیر گذار بوده و آینده دنیا به وسیله آن رقم خواهد خورد و دانشگاه پیام نور شبستر نیز به این علت تصمیم گرفت در این عرصه به اندازه وسع خود فعالیت داشته باشد.

وی با اشاره به جزئیات این همایش ین المللی گفت:این همایش در روزهای بیستم و بیست و یکم اسفند ماه سال جاری در محل مقبره شیخ محمود شبستری با حضور اندیشمندان بین المللی و ملی و همچنین مسئولین استانی و شهرستانی برگزار می شود .

وی افزود: به دبیرخانه همایش بین المللی انسان و هویت های فراموش شده تعداد ۹۴۰ مقاله از ۱۷ استان کشور  ارسال شده است ومطابق تصمیم نهایی هیئت‌داوران تعداد ۲۴۰ مقاله در  درقالب سه جلدجداگانه به ترتیب جلد اول؛ ادبیات، عرفان و هنر- جلد دوم؛ الهیات و علوم اجتماعی و جلد سوم؛ مطالعات میان‌رشته‌ای به چاپ رسیده است.

غنی زاده  در بخش دیگر سخنان خود گفت :پیشینه تاریخی و فرهنگی شهرستان شبستر به عنوان یک منبع قدرت بین المللی  عامل مهم در برگزاری این همایش می باشد و این همایش ازنظر هزینه کرد به منابع دولتی وابستگی ریالی نداشته و بخشی از هزینه ها (هزینۀ چاپ، هزینۀ پست و هزینۀ اسکان) به‌وسیله خود پژوهشگران واریزشده و بخش اقتضایی آن با کمک خیرین محلی فراهم‌شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور شبستر از حضور معاون امور بین الملل اتحادیه های دانشگاه های جهان اسلام ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی در این  همایش خبرداد .

 وی در بخش پایانی سخنان خودگقت: دبیرخانۀ دائمی همایش بین‌المللی منطقه با محوریت؛ شبستر، فرهنگ و توسعۀ پایدار در ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۳ همزمان با مراسم افتتاحیۀ همایش “انسان و هویت‌های فراموش‌شده”  افتتاح می شود.

برچسب‌ها: همایش, انسان, هویت, شبستر, دانشگاه پیام نور

+ نوشته شده در یکشنبه هفدهم اسفند ۱۳۹۳ساعت 13:19 توسط شهروز صبوری |

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
مدیریت عمومی