ظهورو نقش روابط عمومی در بازاریابی
تاریخ درج مقاله : دیروز , 04 مهر 1392
نویسندگان :
دکتر شهباز برآهویی
خدیجه رنگ رز طباطبایی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
azmazadeh@yahoo.com
TMBAچکیده
روابط عمومی یک از اجزاءآمیخته ترفیع است که عبارتند از تشویق غیر شخصی،تقاضا برای یک محصول،خدمت ،یک کارکرد و رویکرد مدیریتی است که بر روابط و ارتباطاتی که افراد و سازمان ها با دیگر گروهها و عامه مردم دارند تمرکز می کند و به دنبال ایجاد رضایت دو طرفه است.
هدف از نگارش این مقاله پرداختن به این موضوع است که آیا در عصر حاضر دوران تبلیغات خاتمه یافته و دوره روابط عمومی آغاز شده است ؟ یا لازم است تعاملی را بین این دو برقرار کرد؟ و نهایت اینکه بنگاههای اقتصادی و موسسات غیر انتفاعی در راستای فعالیتهای ترویجی خود در آینده باید از چه روندی پیروی کنند؟
مقدمه:
در حال حاضر به هرسویی که نگاه می کنیم شاهد اجرای برنامه های مختلف بازاریابی با محوریت تبلیغات برای اطلاع رسانی، تشویق و ترغیب خریداران هستیم، در این میان برنامه های روابط عمومی به عنوان ابزارهای کارآمد و موثر در زمینه ترویج و پیشبرد (Promotion Mix) از اهمیت بسزایی در تحقق اهداف بازاریابی شرکتها برخوردار است.
عمده ترین وظیفه روابط عمومی ،مدیریت شهرت و آوازه شرکت و کمک به ایجاد رضایت عمومی در خصوص فعالیتهای موسسه های تجاری است.امروزه فضای کسب و کار آنچنان رقابتی گشته که نمیتوان رضایت عمومی را برای همیشه داشت بلکه باید آنرا دائماً بدست آورد.
قاعده اساسی روابط عمومی خوب این است
چیزی را خوب انجام دهید و سپس درباره آن صحبت کنید
در صورت عدم امکان دانلود کلیک راست کرده و Save Target As را انتخاب کنید.