محصول / همایش: سیستم سازی

همایش جدید

سیستم سازی کسب‌و‌کار

 خود را از شلوغی کارهای کم‌ارزش رها کنید و زندگی جدیدی را آغاز کنید!
 

مدیر گرامی، آیا می‌توانید هفته‌ای یک روز را تعطیل کرده و به استخر، سینما و تفریحات مورد علاقه خود بپردازید؟

 مدیران شرکت‌های موفق دنیا چگونه سیستمی می‌سازند که اغلب کارها به خوبی پیش برود؟

 

سیستم سازی چیست؟
سیستم به مجموعه‌ای از عناصر گفته می‌شود که خروجی مشخصی ایجاد می‌کنند. کسب‌و‌کار ما سیستمی است که خروجی آن سود و درآمد است. این سیستم هرچه بهتر کار کند و دخالت شما در آن کمتر باشد موفقیت کارتان بیشتر می‌شود.

هنوز بسیاری از مدیران کسب‌و‌کارهای کوچک در این تله گرفتار شده‌اند که باید از صبح تا شب در حال دوندگی و تلاش باشند و مدام با کارهای کم‌ارزش مشغول باشند.


آن‌ها تمام کارهای کلیدی کسب‌وکارشان را در دست خودشان گرفته‌اند و مانند چرخ‌دنده اصلی یک ساعت هستند که اگر نباشد ساعت کار نمی‌کند!

چنین رویکردی مانع پیشرفت‌های بزرگ در کار می‌شود!

مثالی از سیستم سازی یک تعمیرگاه اتومبیل


فرض کنید کار شما تعمیر اتومبیل است و درآمد کنونی شما ۲ میلیون تومان در ماه است. از این لحظه تصمیم می‌گیرید سیستم سازی کنید. اگر حجم کار شما ۱۰ هزار برابر بیشتر می‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟ آیا می‌توانستید در روز به‌جای تعمیر ۵ اتومبیل، ۵۰۰۰۰ اتومبیل تعمیر کنید؟! چنین کاری برای یک تعمیرکار امکان‌پذیر نیست. پس باید به‌فکر تغییراتی در کسب‌و‌کار خود باشید.

یک ایده آن است که تعمیرکارانی را بیابید که با قیمتی کمتر از شما، حاضرند کار را انجام دهند و شما از هر تعمیر سود ببرید. شاید به این نتیجه برسید که به ۱۰ هزار تعمیرکار حرفه‌ای نیاز دارید، ولی چنین افرادی پیدا نمی‌شوند و خیلی از آنها حرفه‌ای نیستند. بنابرین شاید راه‌حل آن باشد که خودتان به آنها آموزش دهید. ولی آموزش ۱۰ هزار نفر کار ساده‌ای نیست و شاید به سال‌ها وقت نیاز باشد. ناگهان به‌فکرتان می‌رسد که یک‌بار آموزش کاملی ارائه کنید و از آن آموزش فیلمبرداری شود و به تعمیرکاران دیگر عرضه شود. باخود فکر می‌کنید چگونه می‌توان مطمئن شد آن تعمیرکاران مطالب را به‌خوبی فرا گرفته‌اند. به‌فکر برگزاری آزمونی می‌افتید که مهارت آنها را بسنجید.

نکته دیگر آن است که تعمیرکاران باید برخورد خوبی داشته باشند و کاملا حرفه‌ای عمل کنند، آنها باید با مشتری دوست شوند و دلسوز باشند. امروزه مشتریان سراغ تعمیرکاران عبوس و بداخلاق نمی‌روند. بنابرین به این فکر می‌افتید که برای استخدام آن تعمیرکاران معیارهایی تعریف کنید و حتی سوالاتی طراحی کنید تا انتخاب افراد با دقت بیشتری انجام شود. چون خودتان فرصت ندارید با ۱۰۰۰۰ نفر مصاحبه کنید، جزوه‌ای تهیه می‌کنید که روش دقیق استخدام در آن توضیح داده شده است. شاید افرادی استخدام شوند ولی کار مشتری را خوب انجام ندهند و باعث شوند یک مشتری خوب برای همیشه شما را ترک کند. راه‌حل چیست؟ شاید بتوان سیستم نظرسنجی ساده‌ای طراحی کرد که مشتری پس از تعمیر شدن اتومبیلش آنرا پر کند. ولی باخود فکر می‌کنید: من خودم هیچگاه فرم‌های نظرسنجی را پر نمی‌کنم. پس مشتریان من هم شاید اینگونه باشند. پس باید راهی بیابید تا مشتریان را ترغیب کند، فرم را پر کنند. شاید شستشوی رایگان اتومبیل گزینه خوبی باشد، ولی با توجه به وقت لازم برای اینکار و هزینه آن اجرای این ایده عملی نباشد. شاید یک بسته دستمال‌کاغذی رایگان مخصوص اتومبیل، عملی‌تر باشد. و این داستان همینطور ادامه پیدا می‌کند…

دیدید چگونه با یک تغییر دیدگاه ساده ۱۰ هزار برابر، ایده‌های جدیدی به ذهنتان می‌رسد؟ حال شاید هیچگاه نتوانید کسب‌و‌کارتان را ۱۰ هزار برابر کنید. ولی می‌توانید همین کسب‌و‌کار کنونی خود را طوری طراحی کنید که قابلیت رشد ۱۰ هزار برابر را داشته باشد. فرض کنید می‌خواهید ساختمان ۱۰ هزار طبقه‌ای بسازید و اکنون پول کافی دراختیار ندارید و بعدها مایلید کار را ادامه دهید. بنابرین هم‌اکنون باید پی‌ریزی ساختمان را برای ۱۰ هزار طبقه انجام دهید و نه برای یک طبقه.

مشکل بسیاری از کارآفرینان و مدیران هم دقیقا همین است. آنها کسب‌و‌کار خود را طوری طراحی نمی‌کنند که به‌راحتی قابل‌رشد باشد. بخش مهمی از وقت یک مدیر باید به سیستم‌سازی اختصاص داده شود و نه انجام خدمات و کارهای موردی و کم‌ارزش. البته شاید فکر کنیم ساخت جزوه استخدام تلف کردن وقت است. ما فقط می‌خواهیم یک‌نفر را استخدام کنیم و اگر تمامی کارها به‌طور شفاهی انجام شود وقت بسیار کمتری تلف خواهد شد. با اینکار پی‌ریزی ضعیفی انجام می‌دهیم که بعدها اضافه کردن طبقات را سخت‌تر خواهد کرد.

اگر صاحب کسب‌و‌کار باشیم
ولی حضور ما در محل کار همیشه الزامی باشد
و اگر نباشید کارهای مهم پیش نرود
هیچ راهی جز خستگی مفرط، بی‌انگیزه شدن و افت کسب‌و‌کار نداریم!

این کارگاه برای چه کسانی مناسب است؟
مدیران و صاحبان کسب‌و‌کارهای کوچک که  یک یا چند کارمند دارند

سرفصل مطالب
 

چگونه:

 کارهای تکراری در محل کار را راحت‌تر کنیم 

 خود را از انجام کاهای کم‌ارزش خلاص کنیم

 با ساختن سیستم‌هایی برای ثبت اطلاعات درگیر جزئیات کارها نشویم

 برای کارها و فرایندهای مهم دستورالعمل درست کنیم

 تا جای ممکن کارها را به کارمندان واگذار کنیم

 در کارهای کارمندان دخالت نکنیم و کارها به خوبی انجام شود

 محل کار را به دانشگاهی همیشگی برای یادگیری تبدیل کنیم

 جلسات موثرتری داشته باشیم و اتلاف وقت در جلسات را کاهش دهیم

 مدیریت زمان بهتری داشته باشیم تا مدام نگران کارهای عقب افتاده نباشیم

 تمامی تماس‌های مهم تلفنی را کنترل کنیم؟

 سیستم چت داخلی راه‌اندزی کنیم تا اطلاعات بهتر منتقل شود؟

 شبکه ساده‌ای برای انتقال فایل‌ها در محل کار درست کنیم

 بر تمام فکس‌های دریافتی و ارسالی نظارت داشته باشیم

 و کارهای دیگری که باعث ساخت سیستم می‌شود و به رشد کسب‌و‌کارمان سرعت می‌بخشد…

همایش در یک نگاه
زمان: پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
مکان: تهران – مکان دقیق به زودی اعلام خواهد شد
مدت: ۴ ساعت
مخاطب:
 مدیران و صاحبان شرکت‌های کوچک که حداقل یک یا چند کارمند دارند
سخنران: ژان بقوسیان
مبلغ: ۱۲۸ هزار تومان – تا پنجشنبه ۸ اسفند ۹۸ هزار تومان


تخفیف ویژه برای مشتریان همیشگی ما
مبلغ شرکت در همایش ۷۸ هزار تومان 

دوستانی که حداقل در ۳ کارگاه مدیرسبز شرکت کرده‌اند
دوستانی که در دوره‌های حضوری یا غیرحضوری کارخانه تولید اطلاعات شرکت کرده‌اند

از ۵۰۰۰۰ تومان تخفیف برخوردار می‌شوند و برای همایش فقط ۷۸ هزار تومان می پردازند. 


برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ۸۸۳۰۸۷۳۲ تماس گرفته و داخلی ۳ را شماره‌گیری کنید.