ارائه تکنیک بازاریابی برای راه اندازی سایتهای تخفیف

احتمالاً اکثر شما نام نت برگ یا تخفیفان را تا کنون شنیده اید و یا شاید بارها از آن استفاده کرده باشید.

ممکن است بسیاری از شما نیز هر روز که ایمیل خود را چک می کنید چندین پیام تبلیغاتی و نت برگهایی که خدمات یا محصولی را با تخفیف بالا ارائه می دهند دریافت کنید. سایتهای تخفیف روزانه که مشهورترین آنها در ایران “نت برگ” و در دنیا “گروپون” است ، محصولات و خدمات مختلفی را از طریق تبلیغات اینترنتی و آنلاین با تخفیف بالا در اختیار دیگران قرار می دهند. هر دوی این برندها یعنی هم نت برگ و هم گروپون از جمله موفق ترین سایتهای تخفیف روزانه هستند.

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که چرا از بین سایتهای مختلف تبلیغاتی و تخفیفهای روزانه ای که وجود دارد ولی شما فقط نت برگ یا گروپون را می شناسید ؟ چه چیزی موجب شده این سایتها تا این اندازه شناخته شده و موفق باشند ؟ در ادامه این مقاله به دلایل شهرت و موفقیت این سایتهای تخفیف می پردازیم.

یک) اولین بودن

بسیاری از افراد هستند که هنوز هم به پودرهای رختشویی نامهایی مانند برف یا تاید می گویند. علت آن هم این است که اولین شرکتهایی که به تولید این محصول پرداخته اند و مشتریان را با آن آشنا کرده اند نامشان برف یا تاید بوده است. حالا ممکن است این افراد روزانه از بسیاری از برندها و نامهای مختلف پودر رختشویی استفاده کنند ولی باز هم با نام برف یا تاید آن را بشناسند. در واقع اول بودن این محصولات موجب شده است که نام سایر برندها نیز با نام آنها شناخته شده باشد. در خصوص موفقیت نت برگ نیز دقیقاً همین اتفاق افتاده است. اولین سایت تخفیف روزانه ای که در ایران مردم آن را شناخته اند نت برگ است.

از نظر مشاوره بازاریابی این سایت به دلیل تخفیف های بالایی که داشته و روزانه محصولات و خدمات مختلفی را با تخفیف بالا ارائه داده تبدیل به یک برند قدرتمند شده است. سایتهای تخفیف روزانه دیگری هم وجود دارد ولی باز هم همه شما این سایتها را با نام نت برگ می شناسید. پس اول بودن و معرفی این خدمات و محصولات و رضایت مشتریان موجب شده است که نام نت برگ معرف تمام سایتهایی باشد که به ارائه چنین خدماتی می پردازند.

دو) اختصاص امتیاز برای معرفی کنندگان

یکی از راههایی که بسیاری از سایتهای تخفیف روزانه موفق از آن استفاده می کنند این است که آنها به افراد پیشنهاد می دهند در صورتی که بتوانند افراد دیگری را با سایت آنها آشنا کنند برای آنها امتیازات ویژه ای در نظر می گیرند. بنابراین آنها با این روش ، اولین گام را برای افزایش شهرت خود در میان مشتریان برداشته اند. چرا که افراد با انگیزه دریافت امتیاز و تخفیف بیشتر سعی می کنند آشنایان خود را با این سایتها و خدمات آشنا کنند.

سه) مشارکت در فعالیتها خیریه

بسیاری از شرکتهای  آمریکایی موفق در زمینه تخفیفهای روزانه از روش مشارکت در فعالیتهای خیریه استفاده می کنند. به عنوان مثال ، آنها مطرح می کنند که ۱۰ تا ۲۰ درصد از پولی که شما بابت خرید خدمات یا محصولات آنها صرف می کنید صرف امور خیریه همچون کمک به دانش آموزان بی بضاعت می شود. بنابراین افراد بسیاری سعی می کنند در این اقدام خیرخواهانه مشارکت کنند و به صورت غیر مستقیم میزان فروش این سایتها افزایش پیدا می کند.

از منظر بازاریابی ، از این روش تا کنون در سایتهای تخفیف روزانه خارجی همچون گروپون استفاده شده است ولی در ایران تا کنون مورد استفاده قرار نگرفته که خود می تواند یک برگ برنده و راهکار جدید برای افزایش فروش شرکتهایی باشد که تمایل دارند در این زمینه فعالیت کنند.

چهار) معرفی خدمات یا محصولات جدید

در تبلیغات مربوط به این سایتهای تخفیف اگر توجه داشته باشید انواع مختلف خدمات و محصولات مورد تبلیغات و معرفی قرار می گیرد. اما بسیاری از این تبلیغات و تخفیفها مربوط به محصولات غذایی ، رستورانها ، پوشاک و غیره است. درست است که این موارد برای افراد هیجان انگیز و لذت بخش است ولی اگر می خواهید در این مسیر به یک نو آوری دست بزنید و خودتان را به یک سردمدار در خددماتی جدید تبدیل کنید باید به خدمات و محصولاتی فکر کنید که تا کنون در این سایتها مورد تبلیغ قرار نگرفته است یا کمتر پرداخته شده است. مثلا می توانید در مورد فروش بلیطهای سینما تا استفاده از شهربازی ، شهریه کلاسهای مختلف هنری مانند موسیقی و غیره نیز فکر کنید.

پنج) گستردگی در استفاده از کانالهای ارتباطی

سعی کنید از راهها و کانالهای مختلف برای ارتباط با مشتریان خود استفاده کنید. در حال حاضر ، اغلب سایتهای تخفیف از طریق اینترنت و شبکه های مجازی به تبلیغ و ارتباط با مشتریان می پردازند در حالی که نیاز است از راههای مختلف استفاده کنید تا تعداد مشتریان شما نیز افزایش پیدا کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره بازاریابی اینترنتی به این صفحه مراجعه نمایید.

 


موضوعات مرتبط:

پرکاربرد ترین شبکه های اجتماعی برای کاربران ایرانی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی چه راهکارهایی دارد؟

بازاریابی اینترنتی در شرکت ها توسط مشاوران پارک بازاریابی| خدمات برنامه بازاریابی اینترنتی

بهترین روش بازاریابی اینترنتی