ازسرگیری ساخت و سازپروژه بر زمین مانده ۶۶ میلیاردی مجلس

به گزارش پی ام نیوز و به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،‌ پروژه احداث ساختمان جدید کتابخانه مجلس بخشی از طرح جامع بهارستان است که شامل تأسیسات اداری، مسکونی و کتابخانه‌ای مجلس و نیز طراحی جدیدی از خیابان‌های اطراف است. این طرح اواخر سال ۹۰ کلید خورد، اما به دلایل متعدد از جمله نبود بودجه تاکنون چندان پیش نرفته است.

بخشی از این طرح مربوط به ساختمان کتابخانه و نیز مرکز پژوهش‌های مجلس است که در ضلع جنوبی بهارستان در حاشیه خیابانی که در حال حاضر غربی ـ شرقی است، در دست ساخت است. این محل در دهه اول انقلاب ساختمان کمیته امداد بود.طرح جامع بهارستان که شامل تأسیسات اداری، مسکونی و کتابخانه‌ای مجلس و همین طور طراحی جدیدی از خیابان‌های اطراف، سال‌ها محل بحث بوده است.

بر اساس نقشه طراحی شده برای بنای جدید؛ قرار است در ادامه ساختمان کتابخانه و در واقع در جنوب آن برخی دیگر از تأسیسات مربوط به مجلس از جمله شماری خانه، بنا خواهد شد.

 قرارداد پروژه «طراحی و اجرای ساختمان کتابخانه، موزه و مرکز اسناد و پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی»، در تاریخ ۲۸/۶/۱۳۹۰ با شماره ۲۰۰۴۰۹/۹۰/۱۴۱ بین شرکت ساختمانی بناسازان سپاهان و سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران منعقد شده بود،‌ اما به دلیل کمبود اعتبارات مناسب این طرح مدتی متوقف مانده و چندان به پیش نرفته است.اعتبارات درنظر گرفته شده برای این طرح بیش از ۶۶ میلیارد تومان بود.

با وجود این، اخیرا‌ً  گذر از خیابان بهارستان نشان می‌دهد که ساخت و ساز کتابخانه شتاب بیشتری به خود گرفته و به نظر می‌رسد تا چند ماه آینده بالاخره پس از شش سال از زدن کلنگ آن بر زمین به اتمام برسد.شنیده‌ها حاکی از این است که قرارداد جدیدی ابتدای سال جاری فی‌مابین مجلس شورای اسلامی و وزارت مسکن و شهرسازی ـ سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی به امضا رسیده و کار ساخت و ساز دوباره از سر گرفته شده است.

کارفرمای این طرح بر عهده شرکت  مهندسی مشاور نقش جهان پارس بوده و بودجه نیز از محل اعتبارات مجلس شورای اسلامی تامین شده است. طی هفته‌های اخیر مدیران کتابخانه و مجلس شورای اسلامی نیز بازدیدی از روند ساخت و ساز داشته و پتانسیل‌های موجود را بررسی کرده‌اند. پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که انتقال کتابخانه مجلس شورای اسلامی به ساختمان جدید تا سال آینده کلید خواهد خورد.

منبع: تسنیم