تعریف ۷ پروژه توسعه زیرساخت‌های گردشگری در کرمان

به گزارش پی ام نیوز به نقل از فارس از کرمان، محمود وفایی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این استان با اشاره به تعریف ۱۳ پروژه میراث فرهنگی در سال جاری اظهار داشت: ۷ پروژه سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان کرمان تعریف شده است.

وی از مشارکت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ۸۷ درصد پروژه‌های میراث فرهنگی استان کرمان در سال جاری خبر داد و بیان داشت: ۴۰ پروژه در قالب مثلث توسعه اقتصادی در استان در سال جاری انجام می‌شود.
وفایی به چند پروژه پیشنهادی میراث فرهنگی در ارتباط با تکمیل زیرساخت‌های باغ شاهزاده، کلوت‌های شهداد و خبر اشاره داشت و تصریح کرد: ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای چند پروژه بزرگ گردشگری در استان کرمان شامل مناطق خَبر، هنزا، شهداد و … تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی بیان داشت: توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی روستای یکی از اتفاقات بسیار خوبی است که سال گذشته در کرمان رخ داد و اکنون ۱۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی در کرمان ایجاد شده است.

وفایی اظهار داشت: بانک‌ها باید اعلام کنند که چه میزان تسهیلات در حوزه گردشگری اختصاص داده‌اند و توجهی از جهت تخصیص تسهیلات فنی و اعتباری برای رونق گردشگری صورت گیرد.

منبع: فارس