بزرگترین نیروگاه خورشیدی استرالیا راه اندازی شد

پروژه نیروگاه “انرژی خورشیدی آئورا” (Aurora Solar Energy Project) توسط شرکت آمریکایی SolarReserve اجرایی و مدیریت خواهد شد؛ این شرکت یکی از رهبران اجرای پروژه‌های حرارتی خورشیدی بین‌المللی در مقیاس بزرگ است.

به گزارش پی ام نیوز و به نقل از فارس به نقل از دیجیتال ترندز، دولت استرالیا قصد دارد منابع تامین انرژی خود را متنوع تر کند و به استفاده بیشتر از انرژی های پاک روی آورد. از همین رو این کشور به دنبال راه اندازی و ساخت یک نیروگاه بزرگ خورشیدی در جنوب این کشور است.

نیروگاه خورشیدی یاد شده ۱۵۰ مگاواتی خواهد بود و با همکاری شرکت سولار ریزرو ساخته می شود. هزینه ساخت این نیروگاه ۶۵۰ میلیون دلار خواهد بود و اجرای طرح یاد شده از سال ۲۰۱۸ آغاز می‌شود. انتظار می‌رود تکمیل این نیروگاه تا سال ۲۰۲۰ به طول بینجامد.

مصرف برق نهادهای دولتی در استرالیا هم اکنون از ۱۲۵ مگاوات فراتر نمی رود، لذا راه‌اندازی این نیروگاه ۱۵۰ مگاواتی تمامی نیازهای آنها را تامین خواهد کرد. شرکت سولار ریزرو هم پیش از این طرح‌های مشابهی را در آمریکا و شیلی اجرا کرده است. پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح ۷۰۰ فرصت شغلی جدید در استرالیا ایجاد شود.

منبع: فارس