روشهای مختلفی برای توسعه این عکسالعمل بهموقع وجود دارد. روشهای استانداردشده تجزیه و تحلیل میتواند شکافهای بزرگ را شناسایی کند و پیشرفتهایی در زنجیره تامین حاصل شود. اتنیا این کار را با وارد کردن اتوماسیون بیشتر به فرآیند خود انجام داده است. اما لازم است تحلیل پیوسته عمیقتری از کل این زنجیره صورت گیرد؛ از تعریف مواد اولیه و طراحی گرفته تا فروش و ارسال نهایی محصولات. تحلیل کامل از کل زنجیره تامین نشان میدهد چه دورههای زمانی هدر میرود و چگونه میتوان زمان را کوتاهتر کرد و به اتنیا امکان داد نسبت به تغییرات موردنیاز واکنش سریعتری نشان دهد و سرمایه کاری را ارتقا دهد. واکنش فوری نسبت به تغییرات بازار باعث میشود نقدینگی شرکت برای پیشرفت مداوم آزاد شود و امکان سرمایهگذاری روی تکنولوژیهای جدید مثل قابلیتهای تولید افزایشی بهوجود آید. تولید افزایشی مطمئنا ارزش تحقیق و جستوجو را دارد. اما پلیسر باید به یاد داشته باشد که رشد سریع این قابلیتها فقط به اتنیا کمک نمیکند، بلکه به رقبای جدید هم امکان میدهد به بازار عینک و لنز هجوم بیاورند.
در حالحاضر، قابلیتهای چاپ سهبعدی آنقدر پیشرفت نکرده که احتیاجات طراحی و کیفیت بالای موردنظر پلیسر را تامین کند. این تکنولوژی هنوز نمیتواند مواد اولیه و ترکیب رنگهای خاص اتنیا را ارائه کند و مشخص نیست در آینده هم بتواند. این یعنی وقتی تکنولوژی را با امکانات امروز ارزیابی میکنیم، باید خیلی مراقب باشیم. موقعیت اتنیا در آینده، برای توانمندسازی برند آن در به دست آوردن بازار فاکتور مهمی خواهد بود. طراحیهای ویژه، فروشگاههای جهانی، همکاری با برندهای مد باکیفیت و بازاریابی با سلبریتیها همگی میتوانند آگاهی برند اتنیا را افزایش دهند. همچنین اتنیا میتواند وارد برنامهریزیهای مشارکتی با شرکتهای تکنولوژی یا تولید افزایشی شود تا به آخرین دستاوردها در حوزه خودش نزدیک بماند. این کار به اتنیا امکان میدهد فرصتها و تهدیدها را در ارتباط با طراحی و تولید لنز و عینک شناسایی کرده و مدل کسبوکارش را متناسبسازی کند. بهطور خلاصه، من معتقدم پلیسر نباید تولید افزایشی را کنار بگذارد، بلکه باید پتانسیل آن را بهعنوان بخشی از مدل کسبوکار آینده در نظر داشته باشد.