
به گزارش پی ام نیوز و به نقل از مهر، رحمت الله مه آبادی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در نقاط مختلف کشور این پروژه ها افتتاح می شود و کارگاه های سازندگی در صنعت فرودگاه ها برقرار است.
مه آبادی عنوان کرد: در سال جاری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در راستای توسعه زیربناها گذاشتیم و این جدا از طرح های سرمایه گذاری خارجی است که قرارداد آنها در شرف انعقاد و مذاکره نهایی است، که به رشد و توسعه فرودگاه ها کمک می کند.
مه آبادی تصریح کرد: در دولت یازدهم صنعت حمل و نقل هوایی دچار تحول اساسی شده است.
مه آبادی بیان کرد: هم در حوزه زیرساخت ها، تجهیزات، ناوگان و قوانین و مقررات تحولاتی محقق شده است.
مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: بسیاری از فرودگاه های کشور تیرماه سال جاری، نسبت به تیرماه سال گذشته رشدهای صد درصدی، ۷۸ درصدی و اکثرا رشد ۵۰ درصدی داشتنه اند و حتی فرودگاه های بزرگ ما مانند فرودگاه مهرآباد تهران نیز دچار تحول شده اند.
مه آبادی گفت: به واسطه سرمایه گذاری های سنگین که در چهار سال قبل و به خصوص دو سال اخیر در صنعت هوایی انجام شده است، توسعه مناسب صنعت فرودگاهی نیز محقق شده است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور بیان داشت: در فرودگاه یاسوج بدون سامانه ها و تجهیزات کمک ناوبری امکان نشست و برخاست هواپیماها وجود ندارد که فعالیت در این راستا نیز انجام می شود.
مه آبادی افزود: فرودگاه ها توسعه پیدا کرده اند و سامانه های نوسازی، اضافه و تکمیل شده اند.
وی تصریح کرد: آزادسازی نرخ باعث شده است که ایرلاین ها بتوانند درآمدهای مناسبتری داشته و هواپیماهای زمین گیر شده خود را فعال کنند و در خدمت ناوگان بیاورند.
مه آبادی اظهار کرد: در آسمان اصلاح و تحول اساسی در ساختار فضای کشور ایجاد شده است و این موضوع باعث کوتاه شدن و مستقیم شدن راه های هوایی، یکطرفه شدن و افزایش ایمنی شده است و همچنین این تحولات باعث شده است که میزان مصرف سوخت خطوط هوایی پایین آید، میزان مصرف موتور پایین آید و با این اقدامات کمک های مناسبی نیز به ایرلاین ها شود که به معنای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
مه آبادی گفت: با برنامه های دولت و اتفاقات پس از برجام توسعه ناوگان و رشد های مناسبی ایجاد شده است.
وی افزود: با برنامه هایی که برای نوسازی ناوگان داریم، با اجرای قراداد ها از بحران های گذشته خارج می شویم، اما این به این مفهوم نیست که در حمل و نقل هوایی شرایط خطرناک باشد و ایمنی کامل و استاندارد ها در دوره اخیر، با تقویت ناوگان هوایی، اعمال قوانین و استاندارد سازی ها محقق و شرایط مناسب شده است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور با اشاره به پذیرش پروازهای قطری تاکید کرد: این پذیرش بر اساس سیاست های دولت جمهوری اسلامی و برای تنش زدایی در منطقه انجام شده است و این مسئله با هدف توسعه صلح و دوستی در تمام منطقه است.
وی افزود: این پذیرش شرایط بسیار پیچیده ای را برای شرکت فرودگاه ها وناوبری هوایی ایران داشت و این مسئله به قدری پیچیده بود که برنامه راهبردی از طریق وزارت راه و شهرسازی برای مقامات عالی کشور ارسال شد و این پیچیدگی اطلاع رسانی شد، اما از نظر درآمد زایی پروازها ارزش درآمدی آنچنانی ندارند، زیرا که بیش از نیم ساعت در فضای کشور حضور ندارند و موقتی است.
مه ابادی تاکید کرد: سیاست تنش زدایی، عدم سوء استفاده از موقعیت انحصاری ایجاد شده و ارائه بلوغ کامل صنعت هوانوردی و توان تخصصی که بتوان پیچیده ترین طرح های هوانوردی را در کمترین مدت به اجرا در بیاورند که این موضوع نیز مورد تشویق بین المللی قرار گرفت، از جمله مباحث مربوط به پذیرش پروازهای قطر است، ولی از نظر درآمدی، درآمد چندانی ندارد.
منبع: مهر
