فعالیت های مرتبط با پروژه جام جهانی ۲۰۲۲ دوحه ادامه دارد

به گزارش پی ام نیوز به نقل از شبکه خبری الجزیره، وی گفت: پس از افتتاح ورزشگاه بین المللی ‘خلیفه’ در هفته های گذشته به عنوان یکی از پروژه های مرتبط با جام جهانی ۲۰۲۲، کار بر روی پروژه های دیگر نیز به شکل عادی ادامه دارد و این پروژه ها با توجه به جدول زمانبندی شده در تاریخ های متفاوت افتتاح خواهند شد.
‘علی شریف العمادی’ وزیر مالی قطر پیش تر اعلام کرد که این کشور در هر هفته ۵۰۰ میلیون دلار برای پروژه های زیر ساختی اصلی برای میزبانی جام جهانی هزینه می کند و قرار است دوحه تا ۲۰۲۲، ۲۰۰ میلیارد دلار برای میزبانی این بازی ها هزینه کند و این رقم بدون درنظر گرفتن بحران های سیاسی و افزایش قیمت نفت است.

الکواری افزود: با وجود شایعه هایی در کشورهای همسایه درخصوص تصمیم خروج برخی از شرکت های خارجی که در طرح ها و پروژه های قطر همکاری دارند از خاک این کشور، اما همکاری قطر با این شرکت های خارجی همچنان ادامه دارد.
وی گفت: قطر برای شرایط فوق العاده تدابیری اندیشیده و برای حالت های اضطرابی،توافق هایی را با برخی شرکت های جایگزین که می توانند به دوحه در اجرای این طرح ها و پروژه ها همکاری کنند دارد و تاخیری در ادامه این طرح ها و دسترسی به مواد اساسی و زیرساختی روی نخواهد داد.
مدیر اجرایی تاسیسات ورزشی قطر درخصوص بازارهایی که قطر مواد اساسی خود را از آنها تامین می کند در شرایط محاصره این کشور گفت: قراردادهایی که با پیمانکاران اصلی این پروژه ها بسته شده شامل بندهای اضطراری برای کمک و تامین احتیاجات است و قطر گزینه های جهانی عظیمی درخصوص بازارهای مواد اولیه ساخت و ساز دارد و با کشورهای محاصره کننده تنها به عنوان شریک تجاری تعامل داشته و وارد کننده اصلی و تنها از آنها نبودیم.
الکواری ادامه داد که بازارهای تامین مواد اولیه و زیرساختی قطر در کشورهای چین و کشورهای اتحادیه اروپا و ترکیه، سلطنت عمان و روسیه قرار دارد و دوحه در سایه آن می تواند به اجرایی کردن طرح و پروژه های خود و آماده سازی این کشور برای میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ و برخی فعالیت ها و مناسبات بین المللی ادامه دهد.

‘جیانی اینفانتینو’ رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) گفت: وضعیت موجود در منطقه حاشیه خلیج فارس هرگز میزبانی قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ را تهدید نمی‌کند و این رویداد بزرگ پس از ۵ سال در دوحه برگزار خواهد شد. امور تا آن موقع به وضعیت عادی بازمی گردد.

منبع : ایرنا