هر سرمایهگذار برونسازمانی، شیوه خود را دارد. اما سرمایهگذاران داخلی، ابزار قویتری برای خلق ارزش دارند: آنها دارای دانش عمیقی از کسبوکار و مشتریان خود هستند.در تئوری، مدیران و فعالان سهامدار هدف یکسانی دارند: حداکثرسازی ارزش بلندمدت. یک شرکت قویتر و باارزشتر تنها از نظر مالی به سهامداران خود نفع نمیرساند، بلکه پایه اقتصادی برای شرکت جهت ایجاد منافع برای دیگر ذینفعان نیز ایجاد میکند. این پایهها شامل مشتریان، کارمندان، عرضهکنندگان و اجتماع آنهاست. بسیاری از فعالان- نهادها و افرادی که جایگاهی در شرکتها دارند و به دنبال بهبود ارزش آن با تغییر استراتژی، ساختار مالی مدیریت یا هیات مدیره هستند- این اهداف بلندمدت را به اشتراک میگذارند. اما برخی دیگر، نوعی که اغلب به عنوان مهاجمان خطرناک شرکت شناخته میشوند، دیدگاه کوتاهمدت اتخاذ میکنند.
مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
روزنامه دنیای اقتصاد – اخبار بخش مدیران