پروژه‌های شهرداری به لحاظ اقتصادی ناموفق عمل می‌کنند

به گزارش پی ام نیوز و به نقل از مهر، احمد نوروزی در نشست هم‌اندیشی توانمندسازی و مشارکت پایدار در نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری اظهار کرد: شاهد هستیم پروژه‌های شهرداری به لحاظ اقتصادی ناموفق عمل می‌کنند که  نمونه آن را می‌توان پروژه میدان شهدا دانست.

وی افزود: اما در محور صاحب الزمان (عج) به دلیل ورود بخش خصوصی موفقیت های خوبی داشتیم که نشان می دهد حضور مردم گرچه سختی بسیاری به همراه دارد، اما توفیق نیز به دنبال دارد. باید از سرمایه‌گذار استقبال کرده و دنبال بکارگیری بخش خصوصی باشیم.

رییس کمیسیون اقتصادی، مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهدتصریح کرد: وضعیت کشور به گونه‌ای است که همواره در معرض زلزله قرار دارد. به همین دلیل باید برای مقاوم‌سازی و توسعه بی‌رویه شهر فکری شود.

نوروزی بیان کرد: شهرداری‌ها و دولت طی سالیان گذشته نشان داده‌اند که در حوزه اقتصادی بسیار ناکارآمد عمل می‌کنند، اما مشارکت محله و بخش خصوصی می‌تواند راهگشا باشد.شهرداری مشهد چند صد میلیارد تومان پول برای نوسازی بافت‌های فرسوده طی سالیان گذشته پرداخت کرده است در حالی که اگر مردم را ساماندهی می‌کرد، کار با سرعت پیش می‌رود و سود نصیب شهرداری می‌شد.

وی تاکید کرد: چون به مسائل مردم در حوزه نوسازی توجه نمی‌کنیم، مردم به درخواست‌ها و مشارکت‌های شهرداری نیز پاسخ نمی‌دهند و ضرورت دارد این موضوع مدنظر قرار گیرد.

منبع: مهر