پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از خلیج فارس به کرمان

به گزارش پی ام نیوز و به نقل از ایسنا، “علیرضا رزم حسینی” با اشاره به پیشرفت پروژه‌های آبی استان، گفت: تاکنون ۴۲ کیلومتر لوله گذاری در محور کرمان-رفسنجان صورت پذیرفته است، گفت: بزرگترین تونل انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی ایران به عنوان خط ترانزیت آب در کرمان در حال اجرا می باشد.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه نقشه آبی استان در مسیر اجراست، افزود: پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رزم حسینی اشتغال را یکی از دغدغه‌های اصلی دولت عنوان کرد و یادآورشد: در سال جاری اعتباری بالغ بر هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان برای اعطای تسهیلات به متقاضیان امر خوداشتغالی با بهره چهار درصد و بازپرداخت شش ساله به استان کرمان تخصیص یافت اما تاکنون استقبال مورد قبول نبوده است.

وی با اشاره به اینکه تورم نیروی انسانی در بدنه دولت بیش از سه برابر می باشد، تصریح کرد: امروز جوانان روستایی می توانند با دریافت تسهیلات خوداشتغالی روستایی تنها با ارائه یک برگ چک و آموزش رایگان به کار مشغول شوند.

رزم حسینی با اشاره به اینکه وسعت شهر کرمان امروز به ۱۴ هزار هکتار افزایش یافته است، افزود: تلاش خواهیم کرد پروژه‌های نیمه تمام کرمان را با کمک شورای شهر و شهرداری کرمان هر چه سریع تر به اتمام رسانده و پروژه های جدید را آغاز کنیم.

منبع: ایسنا