۱۰۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی در شهرستان نیر اجرا می‌شود

به گزارش پی ام نیوز و به نقل از تسنیم، مهدی بخشی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان نیر اظهار داشت: سند توسعه شهرستان نیر با محوریت اشتغال در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت در حال تهیه و تدوین بوده که با اتمام آن شاهد توسعه در این حوزه و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه هستیم.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا در سطح شهرستان گفت: در حال حاضر در سطح شهرستان نیر ۸۰ پروژه عمرانی در بخش‌های مختلف توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان در حال اجرا بوده که تلاش و جدیت بر ان است تا بتوانیم زمینه بهره‌برداری از این پروژه‌ها را هر چه سریع‌تر فراهم آوریم.

سرپرست فرمانداری شهرستان نیر بیان کرد: برای اجرای این تعداد پروژه و طرح عمرانی ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها امیدواریم شاهد ایجاد اشتغال برای بخشی از افراد و خدمات‌دهی مناسب به مردم در شهرستان باشیم.

بخشی کشاورزی را یکی از محورهای توسعه شهرستان دانست و تصریح کرد: در راستای افزایش تولید و بهره‌وری و نیز صرفه‌جویی در آب کشاورزی اجرای طرح آبیاری مکانیزه در این شهرستان در اولویت قرار گرفته که دولت با اعطای ۸۵ درصد کمک بلاعوض از اجرای آن حمایت می‌کند و ۱۵ درصد مابقی هزینه اجرای طرح نیز که به عنوان آورده کشاورزان بوده به صورت تسهیلات به آن ها پرداخت می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر در این حوزه طرح آبیاری مکانیزه بوسجین در شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال در حال جرا بوده که با بهره‌برداری از این پروژه شاهد تحت پوشش آبیاری قرار گرفتن ۷۰۰ هکتار از اراضی بخش کورائیم هستیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان نیر در مورد اجرای پروژه‌های گازرسانی در شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر عملیات گازرسانی به ۱۶ روستای شهرستان در حال اجرا بوده که امیدواریم با تلاش‌های شرکت گاز بتوانیم زمینه گازرسانی سریع‌تر به این تعداد روستا را در شهرستان فراهم آوریم.

منبع: تسنیم