افتتاح ۱۲ پروژه، بوستان، پل و خیابان مالیات در زنجان

به گزارش پی ام نیوز و به نقل از فارس، میرحیدر رضوی اظهار کرد: شهرستان ماهنشان  از مهمترین قطب‌های فرهنگی، اقتصادی استان است.

وی با اشاره به اینکه وجود برخی کارخانه‌ها و صنایع در این شهرستان موقعیت مناسبی را برای جذب سرمایه فراهم کرده است، تصریح کرد: طی سال‌ها مالیات پرداختی برخی از این مراکز در خارج از استان وصول و مصرف شده و این شهرستان از خیرات آن بی‌بهره مانده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه در تلاش برای انتقال اطلاعات مالیاتی این مراکز صنعتی، مالیات آنها نیز در همین استان و شهرستان وصول و به مصرف ارتقای سطح کمی و کیفی معیشتی هستیم، گفت: با این اقدامات در تلاش برای حمایت از تولید و صنعت هستیم.

رضوی با بیان اینکه طی ۹ ماهه سال جاری ۳۶ میلیارد تومان معافیت مالیاتی و ۲۶۶ میلیارد تومان تقسیط بدهی‌های مودیان انجام شده است، تصریح کرد: این امر گام بزرگی در جلب اعتماد و دلگرمی بخش تولیدی استان و این شهرستان است.

وی اقدامات اداره کل امور مالیاتی استان با بیان اینکه با همکاری شهرداری‌های سطح استان درباره نامگذاری معابر، میادین، بوستان‌ها، پل‌ها و خیابان‌ها به نام مالیات اقدامی بسیار تاثیر گذار است، گفت: فرهنگ سازی مالیاتی از الزامات ایران امروز است، چرا که ایران نیز مانند دنیا باید بخش اعظم هزینه‌های خود را از محل مالیات تامین کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه در برنامه است که مالیات‌های وصولی از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده را سر موعد به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز  شود، گفت:  این اقدامات موجب روند اصلاح امور و شهرسازی و ارائه خدمات به همشهریان خواهد شد.

رضوی با اشاره به افتتاح ۱۲ پروژه بوستان، پل و خیابان مالیات در سطح استان بیان کرد: این امر موجب ترویج بیش از پیش فرهنگ مالیات در جامعه می‌شود.

 نماینده مردم ماهنشان، ایجرود و دهستان‌های بوغداکندی و قلتوق در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از اقدامات اداره کل امور مالیاتی استان زنجان بر الزام تعامل بیشتر اداره کل با اصناف و همچنین مبارزه با فرار مالیاتی، تحقق درآمدهای مالیاتی از محل منابع رسوب شده تاکید کرد.

منبع: فارس