واگذاری ۴ پروژه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به بخش خصوصی

به گزارش پی ام نیوز و به نقل از ایسنا، محمود باقری در جمع خبرنگاران افزود: اعتبارات در حوزه گردشگری به صورت استانی توزیع می شود و هرچه اعتبارات ما در شهرستانها بیشتر شود بهتر می توان به فضاهای گردشگری آن منطقه، اعتبار تزریق کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این پروژه ها شامل اردوگاه گردشگری باغ فردوس در گچساران، تنگ تا مرادی در بویراحمد، تنگ گنجه ای در یاسوج و شلال دان در باشت هستند. در حال حاضر برای حل معضل گاز در منطقه شلال دان باشت تلاش می کنیم.

وی ادامه داد: به جز شلال دان باشت برای بقیه پروژه های عنوان شده، در حال تکمیل قراردادهای خود برای واگذاری ۱۹ ساله این پروژه ها با بخش خصوصی هستیم. در این قرار دادها سه سال دوره ساخت و ۱۹ سال نیز دوره بهره برداری خواهد بود که بعد از این مدت زمان باید اردوگاه های تفریحی به سازمان میراث فرهنگی برگرداننده شوند.

باقری بیان کرد: برای ایجاد و تجهیز کمپ بی بی حکیمه در گچساران تاکنون  ۵ میلیارد ریال هزینه شده است. در سالجاری نیز برای این کمپ ۲ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است. کمپ بی بی حکیمه در مساحتی بالغ در مساحتی بالغ بر چهار هکتار و پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی  در حال احداث است. این کمپ دارای سکو، آلاچیق و زیر ساختهای اولیه برای مسافران و گردشگران و زائران حرم بی بی حیکمه(س) است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۵۰  واحد بوم گردی روستایی و عشایری در این استان شناسایی شد که از این تعداد ۲۰ واحد مورد تأیید و جهت گرفتن تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شدند.

باقری عنوان کرد: ۵ واحد بوم گردی در کهگیلویه وبویراحمد افتتاح و راه اندازی شده که از این تعداد دو واحد آن در حوزه بوم گردی عشایری و سه واحد نیز بوم گردی روستایی است.

منبع: ایسنا