سرمایه گذاری ۶۹ میلیارد ریالی شرکت آبفار برای پروژه های آبرسانی دهلران

به گزارش پی ام نیوز و به نقل از ایرنا، سید مهدی احمدی در دیدار با فرماندار دهلران گفت: احداث خط جدید آبرسانی به روستاهای وحدت و انقلاب به طول ۱۳ کیلومتر و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال از این پروژه هاست.
وی ساخت مخازن یک هزار متر مکعبی حاضرمیل، ۵۰۰ متر مکعبی وحدت، ۲۰۰ متر مکعبی مازعبدلی بالا و پائین و همچنین مخزن ۵۰۰ متر مکعبی برتش را از دیگر پروژه هایی عنوان کرد که با هزینه ۳۴ میلیارد ریال اجرایی شده اند.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب فاضلاب روستایی استان ایلام گفت: برای تجهیز ایستگاه پمپاژ گوراب بالا جهت بهره مندی ۱۵۰ خانوار از نعمت آب شرب سالم نیز پنج میلیارد ریال هزینه می شود.
فرماندار دهلران نیز در این دیدار با اشاره به اعتبارات هفت میلیارد ریالی شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان در کمیته برنامه ریزی امسال گفت: توجه به رفع مشکلات آب شرب روستایی و تعمیر و مرمت شبکه داخلی روستاها و خطوط انتقال باید مد نظر باشد.
سید حسینعلی موسوی افزود: تعمیر و مرمت تاسیسات آب آشامیدنی، توسعه و بازسازی آبرسانی به روستاها و آبرسانی سیار از مهم ترین اهداف این اعتبار هستند.
وی با اشاره به مطالعات شبکه داخلی آب شرب روستاهای حاضرمیل و وحدت گفت: احداث خط جدید برای روستاهای ثارالله و برم از دیگر موضوعات مهم در حوزه آب شرب روستایی شهرستان است که نیازمند پیگیری جدی هستند.
شهرستان دهلران با ۷۰ هزار نفر جمعیت در ۲۲۰ کیلومتر جنوب ایلام قرار دارد و دارای چهار بخش موسیان، میمه، زرین آباد و مرکزی است و در مجموع ۶ هزار مشترک در ۶۱ روستا از خدمات شرکت آبفار استفاده می کنند.

منبع: ایرنا