مرکز همایش های بین المللی تا پایان سال آینده تکمیل می شود

به گزارش پی ام نیوز و به نقل از ایمنا، مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای (مدظله العالی) یکی از ماندگارترین پروژه هایی است که با تکنولوژی خاص خود ساخته شده است همچنین ساختمان این مرکز به گونه ای طراحی شده که گویای عبارت معروف ” اصفهان، نصف جهان” است، چرا که شکل نیم کره بودن آن نماد “نصف جهان” است و در ساختمان آن نیز همانند سقف داخلی آن که نقش سقف مسجد شیخ لطف‌الله است، معماری خاص اصفهان لحاظ شده است.

ایرج مظفر معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در این باره اظهار کرد:  مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای در شرقی ترین نقطه اصفهان و در انتهای خیابان شهید روح الامین و مجاور بزرگراه کمربندی شرق اصفهان قرار گرفته که کلنگ احداث آن در سال ۱۳۹۰ به زمین زده شد.
وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه در دست اجراست و تاکنون ۶۶ درصد پیشرفت داشته است.
مظفر با بیان اینکه ۱۶ پروژه در دل مرکز همایش های بین المللی انجام می شود، گفت:  برای اجرای این پروژه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در صورت تامین بودجه مرکزهمایش های بین المللی این پروژه تا پایان سال آینده تکمیل می شود.
وی با بیان اینکه محوطه سازی و سفت کاری سالن اصلی مرکز همایش های بین المللی تکمیل شده است، ادامه داد: هم اکنون نازک کاری سالن های جنبی و پشتیبانی کننده و عملیات تاسیساتی آن در دست اجراست.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه سالن اصلی مرکز همایش های بین المللی در طبقه همکف به صورت پارلمانی و  ۲ طبقه برای جایگاه تماشاگران و خبرنگاران با ظرفیت  ۱۲۰۰ نفر پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: هزار و ۱۵۴ عدد صندلی برای تماشاگران دراین مجموعه پیش بینی شده که  ۶۱۶ صندلی در طبقه اول و ۶۱۶ صندلی در طبقه دوم قرار دارد.
وی با اشاره به دیگر سالن های این پروژه اضافه کرد: یک سالن چند منظوره نیز با ظرفیت ۱۶۰۰ نفر ویژه نشست های استانی و همچنین برای پذیرایی در حال ساخت است همچنین سالن سینما و تئاتر با ظرفیت ۵۵۰ نفر در حال احداث است که برای برگزاری نشست های استانی، کنفرانس های مطبوعاتی و کلاس های دانشجویی در حد ۶۰۰ نفر مناسب است.
مظفر اضافه کرد: در مجاورت آن نیز یک سالن دیگر به صورت مسطح با ظرفیت ۶۰۰ نفر پیش بینی شده که برای برگزاری نمایشگاه های خط یا گالری استفاده می شود.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با تاکید براینکه ۲۴ باب دفتر اداری و ۸ دستگاه خانه ایرانی در این مجموعه دردست احداث است، اظهار کرد: سالن ها و دفاتر اداری این پروژه نیز تاکنون ۶۱ درصد پیشرفت داشته است.
وی با اشاره به اینکه احداث پارکینگ این ابر پروژه در دست انجام است، تصریح کرد: پارکینگ مرکز همایش های بین المللی به مساحت ۳۱هزار مترمربع گنجایش ۸۰۰ دستگاه خودرو را دارد.

 معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه موتورخانه مرکز همایش های بین المللی مجهز به سیستم کنترل هوشمند برای مدیریت ساختمان است، گفت: احداث موتورخانه این مرکز نیز تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.
مظفر تاکیدکرد: این موتورخانه با استفاده از تجهیزات و ابزار دقیق و هوشمند، راندمان و مصرف بهینه کل مجموعه را مدیریت می کند.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان عنوان کرد: به گفته کارشناسان، احداث مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای می توانند نگینی برای شهر و جمهوری اسلامی ایران باشد.

منبع: ایمنا