
به گزارش پی ام نیوز و به نقل از تسنیم، منوچهر خواجهدلویی در پنجمین جلسه شورای فنی استانداری البرز که صبح امروز در محل آغاز ساخت پروژه تهران-شمال برگزار شد، اظهار داشت: بخشی از آزادراه تهران-شمال در حوزه پوششی استان البرز است و پروژه ساخت آزادراه تهران-شمال به صورت ۵۰ درصد مشترک بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی در حال ساخت است.
وی با بیان اینکه آزادراه تهران-شمال ۴ قطعه اصلی دارد، بیان کرد: قطعه ۴ پروژه در سال ۹۴ به بهرهبرداری رسید که هم اکنون از چالوس تا مرزنآباد زیر بار ترافیکی است.
معاون بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه مهمترین بخش پروژه قطعه یک به طول ۶۴ کیلومتر از تهران تا شهرستانک است، افزود: با احداث آزادراه تهران-شمال و اینکه جاده چالوس پیچهای بسیار سخت دارد زمان و سوخت وسایل نقلیه ترددی کم میشود.
وی با اشاره به اینکه هزینه احداث قطعه یک پروژه تهران-شمال ۲۴۰۰ میلیارد تومان است، اضافه کرد: پیمانکار قطعه دو از ابتدای شهرستانک تا پل زنگوله انتخاب شده و تونل البرز به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر در قطعه دو است که عمده کار حفاری آن انجام شد.
خواجه دلویی با بیان اینکه مناقصههای تونل غربی با استفاده TBM در حال انجام است، عنوان کرد: قطعه ۳ با فاینانس ایرانی و خارجی تا پایان سال تعیین تکلیف میشود و ۳۳ کیلومتر از قطعه اول تا پایان سال به بهرهبرداری میرسد.
وی با بیان اینکه ۲۲ درصد قطعه اول پروژه تهران-شمال در استان البرز قرار دارد، تصریح کرد: در سال ۹۴ با برآوردهای انجام شده با تکمیل پروژه تهران-شمال ۷۰۰ میلیارد تومان سوخت در سال صرفه جویی میشود.
معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه چهار هزار و ۱۵۰ نفر نیروی انسانی در این پروژه مشغول کار هستند، گفت: ۱۱ شرکت مشاور در آزادراه تهران-شمال فعال بوده که تنها یک شرکت چینی در این پروژه مشغول کار است.
وی ادامه داد: ۵۰ درصد مسیر پروژه قطعه اول آزادراه تهران-شمال تونل است و تعداد پلهای قطعه یک، ۲۵ عدد و قطعه دو، ۲۷ عدد است که بزرگترین پل منطقه سه به طول ۳۰۰ متر است.
منبع: تسنیم
