تخریب دره هزار ساله ویسه برای کاهش هزینه پروژه ادامه بزرگراه همت

به گزارش پی ام نیوز و به نقل از  ایسنا‌، رحیم خستو در بیست و دومین جلسه شورای شهر کرج گفت: در پروژه ادامه همت تخریب محیط زیست به شدت در حال صورت گرفتن است.
عضو شورای شهر کرج افزود: بخش زیادی از اطراف دره ویسه که سابقه هزار ساله دارد تخریب شده، این از لحاظ زیست محیطی بسیار خطرناک است.
وی با بیان اینکه اگر به جای پر کردن دره بر روی آن پل زده می شد این تخریب صورت نمی گرفت، گفت: باید با حساسیت بیشتری با این موضوع برخورد شود و با مقام قضایی و استاندار رایزنی شود.
این عضو شورای شهر کرج تخریب این دره را باعث افزایش خطر سیل در این منطقه دانست و گفت: برای ارزانتر شدن پروژه این کار صورت گرفته است.

سابیر از مترو کرج کنار گذاشته شود

نائب رئیس شورای شهر کرج خواستار کنار گذاشتن سابیر از پروژه قطار شهری کرج شد.
منصور وحیدی هم در بیست و دومین جلسه شورای شهر کرج گفت: شهروندان کرجی ثروت این کلانشهر اعم از معابر، اتوبان و قطار شهری را در اختیار این شورا قرار داده‌اند.
وحیدی با بیان اینکه قطار شهری یکی از این ثروت هاست، افزود: امروز سابیر پس از سال‌ها تعلل و تاخیر، ماموریت‌های قانونی خود را انجام نداده و هزینه‌های سنگینی بر شهروندان کرجی تحمیل کرده است.
وی به جلساتی که پیش از آغاز به کار شورای پنجم با شرکت سابیر برگزار شد اشاره و اعلام کرد: شورا در آن جلسات اقدامات سابیر را قانع کننده ندانست.
وحیدی ادامه داد: اگرچه در دوره سرپرستی شهرداری در این موضوع خلایی پیش آمد اما حال که شهردار کرج مشخص شده درخواست من از مسئولان استانی و کشوری این است که با کنار گذاشتن سابیر به شرایط سخت به وجود آمده پایان دهند.
نائب رئیس شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: سابیر باید تعیین تکلیف شود، اوراق مشارکت ۴۰۰ میلیارد تومانی باید توجیه داشته باشد کما اینکه قبلا چندین میلیارد در اختیار این شرکت قرار گرفته اما کارها را به پیمانکاران درجه دو و سه سپرده است.
وی در پایان اعلام کرد: ما زمان کمی داریم، خواهش من این است مدیر سابیر به همراه شهردار در صحن شورا حاضر و پاسخگو باشند.

منبع: ایسنا