جزئیاتی از حادثه آتش سوزی دکل شماره ۹۵ فتح

به گزارش پی ام نیوز، حادثه آتش‌سوزی دکل شماره ۹۵ فتح واقع در میدان رگ سفید اظهارداشت: این دکل مشغول حفاری در عمق ۲۶۰۰ متری مخزن آسماریبود که به دلایل فنی، لوله حفاری در عمق ۸۰ متری متوقف می‌شود و کارکنان و متخصصان به دنبال رفع مشکل بودند که ناگهان مواد سیال به بالا فوران می‌کند و انفجار بزرگی رخ می‌دهد.

دکل ۹۵ فتح در ردیف پیشرفته ترین دستگاه‌های حفاری شرکت قرار داشت و با قدرت ۲ هزار اسب بخار توان حفاری چاه‌های اکتشافی و توصیفی/توسعه ای را تا عمق بالای ۶ هزار متر داشت.

این دکل تمام برقی و دارای پنج ژنراتور، سه پمپ سیال، گرداننده فوقانی (تاپ درایو) و از سامانه های تصفیه سیالات حفاری، الکترونیکی، هیدرولیکی و مکانیکی پیشرفته بر خوردار بود.

وی افزود: بدلیل عدم دسترسی به اینترنت در محل حادثه تا کنون تصویری از آتش سوزی دکل ۹۵ مخابره نشده است ولی گویا دکل ۹۵ پس از انفجار چاه واژگون شده است. دکل واژگون شده در سال ۹۵ اورهال و مورد بازسازی قرار گرفته بود. این انفجار حوالی ساعت ۱۲ ظهر رخ داده است که با سرعت غیرقابل باوری همه چیز را نابود کرد. حجم آتش و سرعت انفجار به حدی بود که هیچ یک از کارکنان نتوانستند عکس‌العمل به‌موقع از خود نشان دهند.

بر اساس اخبار  ظاهراً ۴ نفر در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند، اما ظاهراً تعداد حادثه‌دیدگان بیش از این تعداد است.

گزارش فارس اضافه می‌کند؛ حادثه آتش‌سوزی دکل شماره ۹۵ فتح در ساعاتی قبل رخ داد. این دکل جزو پیشرفته‌ترین دکل‌های خشکی ایران بود که با قدرت ۲۰۰۰ اسب بخار توان حفاری چاه‌های توصیفی و اکتشافی و توسعه‌ای را تا عمق بیش از ۶۰۰۰ متر داشت.

منبع: پی_ام_نیوز