پیشرفت ۴۵ درصدی این پروژه بدون استفاده از منابع مالی دولت

به گزارش پی ام نیوز و به نقل از دیار آفتاب؛ محمدرضا دلخوش، مدیر سایت پتروشیمی دی آریا پلیمر خمین در گفتگو با خبرنگار خمین نیوز گفت: این پروژه در مساحتی به وسعت ۲۴ هکتار در یک فاز مشغول به فعالیت است که تاکنون حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اظهار کرد: مواد اولیه این واحد تولیدی از پتروشیمی شازند تأمین می‌شود که محصول تولید شده در ساخت لوازم و ظروف یکبار مصرف، تجهیزات و لوازم پزشکی، تهیه موکت و فرش، مواد اولیه قطعات خودرو و دیگر محصولات در این راستا استفاده می‌شود.

دلخوش بیان کرد: قسمت عمده محصول این سایت در کارخانه‌های تولیدی در شهرهایی از جمله فراهان و کاشان مصرف می‌شود.

وی گفت: ظرفیت تولید سالانه این مرکز ۱۷۵ هزار تن پلی‌پروپلین است که تا ۲۳۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

مدیر سایت پتروشیمی خمین ادامه داد: با پیشرفت این پروژه طبق برنامه، تا پایان سال ۹۷ این واحد شروع به تولید می‌کند که برای حدود ۱۰۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

منابع مالی دولت در اجرای پروژه پتروشیمی خمین نقشی نداشته است

دلخوش تصریح کرد: برای ساخت این پروژه از منابع مالی دولت استفاده نشده است و هزینه‌های ساخت این واحد را سهامداران این شرکت تامین می‌کنند.

وی افزود: در کنار این پروژه، سرمایه‌گذاران می‌توانند در صنایع پایین دستی مربوطه سرمایه‌گذاری کنند که در راستای کاهش نرخ بیکاری تأثیر بسیاری دارد.

دلخوش گفت: مشکلی که به آن برخوردیم وجود تنها یک فیدر برق در مجتمع است که برای راه‌اندازی به دو فیدر نیاز داریم که می‌طلبد مسئولان برای حل این موضوع تلاش بیشتری داشته باشند.

این پروژه در ۳۰ کیلومتری روستای استهلک خمین حدود ۱۰ سال پیش کلنگ زنی شد که پس از فراز و نشیب‌های بسیار برای ساخت، به شهرک صنعتی خمین واقع در جاده اراک انتقال یافت و تا کنون ۴۵ درصد پیشرفت داشته است.

منبع: دیارآفتاب